ایجاد یک هزار و 560 فرصت شغلی برای اقشار محروم در اردبیل
کد خبر: 3859306
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

ایجاد یک هزار و 560 فرصت شغلی برای اقشار محروم در اردبیل

گروه سیاست و اقتصاد- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال با پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی، برای یک هزار و ۵۶۰ نفر از اقشار محروم و مددجویان تحت حمایت این نهاد فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

ایجاد یک هزار و 560 فرصت شغلی برای اقشار محروم در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل، سوم آذرماه در جلسه بررسی طرح‌های اشتغال مددجویی در اردبیل، اظهار کرد: ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی از طریق بانک‌های عامل و صندوق امداد ولایت در هشت ماهه سال‌جاری به صورت قرض‌الحسنه در اختیار مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه با پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی توانستیم برای یک هزار و ۵۶۰ نفر از مددجویان تحت حمایت فرصت شغلی جدید ایجاد کنیم، بیان کرد: بر اساس استعداد و توانایی خانوار تحت حمایت فرصت‌های شغلی ایجاد می‌شوند تا آن‌ها بتوانند به درستی در مسیر خودکفایی قرار گیرند.

سیفی تصریح کرد: با همکاری همه‌جانبه بانک‌های عامل تلاش داریم مددجویان با دریافت وام بتوانند اشتغال مورد نظر خود را ایجاد کنند که امید است با تداوم همکاری‌های صورت گرفته بتوانیم تا پایان سال‌جاری شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی نوین و دانش‌بنیان برای تعداد بیشتری از مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند جامعه باشیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل افزود: از آنجا که امسال به نام «رونق تولید» مزین شده بخش قابل توجهی از فرصت‌های شغلی در زمینه تولیدی است به طوری که در زمینه‌های تولید محصولات دامی، کشاورزی و دیگر رشته‌های تولیدی، تلاش مضاعفی را به کار گرفته‌ایم تا با تولید محصولات کیفی و کمی، بتوانیم گام‌های موثری در رونق تولید و همچنین استقلال اقتصادی خانوار تحت حمایت برداریم.

وی با اشاره به اینکه در کنار توجه به تولید، راهکار‌های بسیاری را نیز برای ایجاد بازار مناسب در پیش گرفته‌ایم، اظهار کرد: کمیته امداد استان اردبیل بر اساس راهبرد‌های هدف‌گذاری شده به سمت خوداتکایی خانوار تحت حمایت حرکت می‌کند تا به این‌ طریق اشتغال پایدار برای آن‌ها ایجاد شود.

سیفی از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در بحث خودکفایی خانوار تحت حمایت را در بخش مشاغل خانگی و صنایع دستی دانست و تصریح کرد: به دلیل اینکه ۲۰ هزار و ۷۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند، تلاش می‌کنیم با ارائه آموزش‌های لازم شغلی برای آن‌ها در زمینه قالیبافی و فرشبافی اشتغال ایجاد کنیم تا در کنار فرزندان خود مشغول به فعالیت شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از تسهیلات پرداختی به زنان سرپرست خانوار و بانوان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است، گفت: در این عرصه به خوبی وارد عمل شده‌ایم که با اقدامات مناسب ضمن ایجاد اشتغال پایدار، فرزندان این خانواده‌ها نیز توانسته‌اند در کنار تحصیل به مجریان طرح کمک کرده و گره‌های بیشتری از مشکلات زندگی بگشایند.

وی با اشاره به اینکه طرح «راهبران شغلی» نیز در دستور کار امدادگران کمیته امداد استان اردبیل برای فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان قرار دارد، افزود: همچنان در حال رایزنی با صاحبان مشاغل و کارفرمایان هستیم تا با استفاده از این ظرفیت مددجویان بیشتری وارد چرخه تولید شوند.

انتهای پیام
captcha