برگزاری بیست پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد ماکو
کد خبر: 3864938
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

برگزاری بیست پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد ماکو

گروه فعالیت‌های قرآنی _ رئیس دانشگاه آزاد ماکو گفت: بخش شفاهی بیست و پنجمین دوره از مسابقات قرآن و عترت این دانشگاه در ماه آینده برگزار خواهد شد و در دوره کتبی ۲۷۰ نفر رقابت کردند.

سعید مرادی، رئیس دانشگاه آزاد واحد بین‌المللی ماکو، در گفت‌وگو با خبرنگاربرگزاری بیست پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد ماکو ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاهیان در دانشگاه آزاد واحد بین المللی ماکو، اظهار کرد: در این مسابقات ۲۰ استاد دانشگاه و ۲۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه بخش کتبی مسابقات همزمان با سراسر کشور امروز در دو سطح اساتید و دانشجویان برگزارشده است، افزود: برای نفرات برتر در این مسابقات هدایایی شامل جوایز نقدی، کتاب و لوح تقدیر در نظر گرفته ‌شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی ماکو با بیان اینکه هدف از برگزاری این مسابقات تقویت باورهای دینی و ملی است، عنوان کرد: توسعه و تعمیق فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت، بصیرت‌افزایی، ترویج فرهنگ دینی، انقلابی، افزایش نشاط اجتماعی و امید در میان دانشگاهیان خصوصا نسل جوان دانشجو از دیگر اهدافی بوده که در این مسابقات دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشجویان در رشته‌های احکام ، زندگانی پیامبر اسلام(ع) ، حفظ ادعیه و زیارات، نماز و ترجمه قرآن به انگلیسی با هم به رقابت پرداختند و اساتید نیز در رشته‌های زندگانی ۱۴ معصوم(ع) و تفسیر سوره زمر علوم خود را به چالش کشیدند.

مرادی افزود: با توجه به اینکه بیشترین مشکلات جامعه امروز به دلیل دور شدن افراد از معنویات ایجاد شده است، لذا در این دوره از مسابقات برای پیاده‌سازی مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی نیز تلاش‌هایی صورت گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد ماکو گفت: بخش شفاهی بیست و پنجمین دوره از مسابقات قرآن و عترت نیز در ماه آینده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha