ذخیره‌سازی ۵۲۰ نمونه خون بند ناف نوزادان در سمنان
کد خبر: 3865807
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

ذخیره‌سازی ۵۲۰ نمونه خون بند ناف نوزادان در سمنان

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاد دانشگاهی سمنان با اشاره به اینکه ۵۲۰ نمونه خون بند ناف نوزادان در استان ذخیره‌سازی شد، گفت: از سال ۹۲ تاکنون دو هزار نفر به بانک خون رویان در این استان مراجعه کردند.

ذخیره سازی 520 نمونه خون بند ناف نوزادان در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، حسن رهایی، رئیس این نهاد امروز، 1 دی‌ماه با بیان اینکه دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف نوزادان رویان در استان سمنان از سال ۹۲ آغاز به کار کرد، گفت: در این مدت ۵۲۰ نمونه خون بند ناف نوزادان این منطقه ذخیره‌سازی شده است.

وی ادامه داد: از سال ۹۲ تاکنون دو هزار نفر به بانک خون رویان در استان سمنان مراجعه کردند که در این راستا از سلول‌های بنیادی موجود در خون بند ناف نوزادان برای درمان بیماری‌های خونی، سرطان‌های خونی، تالاسمی ماژور و… استفاده می‌شود.

رهایی با تأکید بر اینکه در آینده نزدیک بیماری‌های فلج مغزی و اوتیسم و … را می‌توان از این طریق درمان کرد، افزود: سالانه ده‌ها بیمار مبتلابه بیماری‌های بدخیم، با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف برای درمان بیماری استفاده می‌کنند.

رهایی با بیان اینکه پیوندهای مختلفی از طریق این سلول‌ها برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج انجام می‌شود، متذکر شد: در سال جاری نمایندگی بانک خون بند ناف نوزادان در استان سمنان رتبه بیشترین رشد آمار ثبت‌نام الکترونیکی مشتریان در کشور را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه این نمایندگی در سال ۹۶ به‌عنوان بیشترین درصد رشد نمونه‌های فریز شده انتخاب شد، افزود: این در حالی است که نمایندگی بانک خون بند ناف نوزادان در استان سمنان در سال‌های ۹۳، ۹۵ و ۹۷ به‌عنوان نمایندگی برتر در کشور معرفی شد.

رئیس جهاد دانشگاهی سمنان با بیان اینکه خدمات مشاوره رایگان و ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی برای ذخیره‌سازی، حفظ و نگهداری خون بند ناف نوزادان از جمله خدماتی است که به متقاضیان در این منطقه ارائه می‌شود، گفت: ذخیره‌سازی خون بند ناف از سال ۸۴ تاکنون در حال انجام است و در این مدت ۱۲۰ هزار نمونه در کشور ذخیره‌ شده است.

به گفته وی، در این مدت ۱۰۰ پیوند از طریق این سلول‌ها برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج در کشور انجام‌ شده است.

انتهای پیام
captcha