کم‌فروشی از هیچ‌کس پذیرفته نیست
کد خبر: 3865857
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

کم‌فروشی از هیچ‌کس پذیرفته نیست

گروه اجتماعی ــ استاندار کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: تعلل، سهل‌انگاری، کم‌فروشی و کوتاهی از هیچ کس پذیرفته نیست.

سهل انگاری و کم فروشی از هیچ‌کس پذیرفته نیست

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری، حسین کلانتری، استاندار، شب گذشته، 30 آذرماه در چهل‌و‌  نهمین شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان، اظهار کرد: ما موظف به پاسخ دادن به سؤالات هستیم. باید چهل سال پیش استان و الان را مقایسه کرده و مشخص کنیم الان چه کار باید کنیم.

وی افزود: اگر بتوانیم به مردم کمک کنیم همیار می‌شوند و مشارکت می‌کنند اما باید منابعی باشد، هیچ پول سرگردانی نیست که ما بخواهیم از آن برداریم. باید فرهنگ بیمه را توسعه دهیم تا اگر دامداران را بیمه کنیم هر مشکلی پیش بیاید، بیمه بپردازد.

کلانتری ادامه داد: بحث آموزش را جزو مصوبات قرار خواهیم داد، موضوع آموزش‌ها بسیار مهم است و حتماً مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید سازمان‌های مردم‌نهاد را حمایت کنند، تأکید کرد: در همه بخش‌ها و توسعه اقتصادی، بخش خصوصی باید وسط میدان بیاید و باید با این بخش تعامل داشته باشیم، در بخش حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی بدون حضور بخش خصوصی حرف پوچی است.

استاندار کهگیلویه‌و‌بویراحمد، گفت: باید بتوانیم با مردم به یک سازمان تعاملی برسیم تا از ظرفیت قدرتمند تشکل‌های مردم نهاد استفاده کنیم تا حفاظت از جنگل و منابع را به مردم بسپاریم و آن‌ها را حمایت کنیم.

کلانتری افزود: در مورد تجهیزات مورد نیاز منابع طبیعی و محیط زیست که صحبتی با رئیس سازمان جنگل‌ها داشتیم، در هر شهرستان باید ۱۰۰ نفر نیرو ویژه با همه تجهیزات روز باید داشته باشیم که از محل اعتبارات ۹۹ باید تأمین شود.

وی بیان کرد: استان کهگیلویه‌و‌‌بویراحمد حدود یک درصد جمعیت کشور را دارد که حدود ۳ درصد از اعتبارات را دارد که نشان‌دهنده توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است.

استاندار کهگیلویه‌و‌بویراحمد ابراز کرد: دشمنان اجازه ورود دارو برای بیماران خاص را نمی‌دهند و دشمن از هر طرف می‌خواهد ضربه بزند و ما باید از همه توان و ظرفیت‌ها استفاده کنیم و به همدیگر کمک کنیم و تعلل، سهل‌انگاری، کم‌‌فروشی و کوتاهی از هیچ‌ کسی پذیرفته نیست.

کلانتری با بیان اینکه باید متناسب با منابع و شرایط کشور مطالبات خود را اعلام کنیم، ادامه داد: تلاش و مشارکت مردم و حمایت دولت از بخش خصوصی باعث شده بیشتر راه را عبور کنیم.

وی تصریح کرد: در مورد انرژی‌های پاک خورشیدی ظرفیت‌های خوبی در استان داریم و در سیکل ترکیبی دهدشت کار فوق العاده‌ای را انجام می‌دهیم که در سطح ملی و اعتبار ارزی آن بیش از ۲۵۰ میلیون دلار است.

استاندار کهگیلویه‌و‌بویراحمد بیان کرد: در بحث پنل‌های خورشیدی با ۵۰ میلیون تومان می‌توان حدود ۵ کیلووات برق تولید کرد و تضمین خرید نیز دارد و اگر شخص حقیقی مجوز بگیرد و کار کند به راحتی می‌تواند بین ۷۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان ماهانه کسب کند.

کلانتری گفت: در بحث گیاهان دارویی استان ظرفیت و قابلیت‌های بالایی دارد و طرح سه هزار هکتاری را دنبالش هستیم و اگر برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم ظرفیت این را داریم که به‌عنوان قطب در کشور مطرح باشیم و در مقطع بین‌المللی نیز مورد توجه قرار بگیریم.

وی افزود: از همه انتقادها استقبال می‌کنیم و اگر پاسخ منطقی دادیم، مسئولان به کمک بیایند، جایگاه کهگیلویه و بویراحمد بسیار می‌تواند بالاتر باشد و با همت بخش خصوصی باید منسجم‌تر شویم و سرعت‌مان را بالا ببریم تا زودتر قله افتخار را فتح کنیم.

انتهای پیام
captcha