تعلیم و تربیت؛ سرچشمه نشاط و شادابی اجتماعی است
کد خبر: 3896010
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

تعلیم و تربیت؛ سرچشمه نشاط و شادابی اجتماعی است

عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: حفظ نشاط و شادابی اجتماعی به نوع نگاه به موضوع تعلیم و تربیت وابسته بوده و مسئولیت خطیر معلمی را دوچندان می‌کند.

تعلیم و تربیت؛ سرچشمه نشاط و شادابی اجتماعی استامین فتحی، رئیس مرکز هم‌اندیشی استادان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: دوگانه‌های خیر و شر، نور و ظلمت، به علم و جهل منتهی می‌شود و بر اساس آموزه‌های اهل البیت(ع)، ریشه همه رذیلت‌ها و پلشتی‌ها و بدی‌های عالم در جهل آدمی، و فضیلت ها، خوبی‌ها و انسانیت‌ها در علم و آگاهی انسان است.
وی افزود: علم نور بوده و زمین و زمان و ساکنان آسمان‌ها و زمین بر معلم خوبی ها، دعا و استغفار می‌کنند و بی هدفی، خودکامگی، طغیان و سرکشی ها، روزمرگی، ستم به دیگران، آلودگی طبیعت و دستکاری در خلقت خدا، ریشه در ظلمت و بی‌خبری از حقایق و نادیده انگاری واقعیت‌های زندگی دارد.
رئیس مرکز هم‌اندیشی استادان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: بر اساس پژوهشی که در قرآن کریم به عمل آمد، منشأ همه دانش بشری، بجز القائات شیطانی، خداوند متعال بوده و پروردگار جهانیان اولین معلم است.
فتحی اظهار کرد: برای ارزیابی تأثیر معلم بر جامعه بشری، نگاه به فرهنگ و رفتار یک ملت کفایت می‌کند.
عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی خاطر نشان کرد: تکریم معلم تکریم علم و ادب و انسانیت بوده و بها دادن به آموزگاران جامعه، حرمت آموزش و جایگاه تعلیم و تعلم و ارج نهادن به مسئله مبنایی تربیت است.
فتحی تاکید کرد: نگاه نونهالان کشور به رفتار و منش معلمان دوخته شده و عزت مندی یک نسل به انتقال رشد آموزگاران بسته شده و الگوی نوجوانان را باید در قدرت پرورش آموزش و پرورش جستجو کرد، مبادا مسئله حیاتی تربیت در تعلیم خلاصه شود و تعلیم ما به حفظ و مسابقات و ازبری تنزل یابد.
وی خاطر نشان کرد: حفظ نشاط و شادابی اجتماعی به نوع نگاه به موضوع تعلیم و تربیت وابسته بوده و مسئولیت خطیر معلمی را دوچندان می‌کند.

انتهای پیام
captcha