عدم استقبال قرآن‌آموزان از آموزش در فضای مجازی
کد خبر: 3912902
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

عدم استقبال قرآن‌آموزان از آموزش در فضای مجازی

مدیر مؤسسه صدرا شیروان گفت: قرآن‌آموزان از فعالیت در فضای مجازی و همچنین گذراندن آموزش به صورت الکترونیکی، استقبال نمی‌کنند.

عدم استقبال قرآن‌آموزان از آموزش در فضای مجازیفاطمه آدینه‌پور، مدیر مؤسسه قرآنی صدرا شیروان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه کرونا آسیب بسیاری به مؤسسات قرآنی وارد کرده است، اظهار کرد: به علت شیوع کرونا، امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری وجود ندارد و از همین جهت تلاش کردیم تا کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کنیم اما استقبال در حد سه الی چهار نفر بوده است.

وی با بیان اینکه 20 سال است در حوزه قرآنی فعالیت دارم، ادامه داد: هر سال حدود 200 نفر قرآن‌آموز با مؤسسه ما در ارتباط بود اما در حال حاضر این آمار بیش از حد کم شده است و امکان پرداخت بیمه مربیان مؤسسه وجود ندارد.

آدینه‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر دو مربی با مؤسسه در ارتباط هستند، اضافه کرد: از آنجایی که حق‌الزحمه به دشواری پرداخت می‌شود، امکان پرداخت بیمه وجود ندارد و مدتی را برایشان ترک از کار اعلام کردیم اما حق افراد ضایع می‌شود چون در حال حاضر آموزش می‌دهند.

مدیر مؤسسه صدرا شیروان بیان کرد: پشتوانه مالی برای مؤسسات قرآنی وجود ندارد و حمایت‌های مالی دولتی نیز انجام نمی‌شود و از همین جهت است که تقریبا دغدغه تمام مؤسسات قرآنی، مباحث مالی است که امکان ادامه فعالیت به آنان نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر خانواده‌هایی که در وضعیت مالی متوسط و پایین قرار دارند، فرزندان خود را به کلاس‌های قرآن می‌آورند، اظهار کرد: روزهایی که در مؤسسه حضور دارم، حتی یک نفر هم نه تماس می‌گیرد و نه حضوری وارد مؤسسه می‌شوند که این مسئله نشان دهنده استقبال بسیار کم مردم است.

آدینه‌پور با تاکید براینکه کاهش سطح درآمدی خانواده‌ها نیز یکی از علت‌های عدم استقبال قرآن‌آموزان است، اظهار کرد: یکی از قرآن‌آموزان مراحل حفظ را خیلی خوب پیش می‌رفت اما از آنجایی  خانواده وی با مشکلات اقتصادی مواجه بود، امکان حضور در کلاس‌ها را نداشتند.

مدیر مؤسسه صدرا شیروان افزود: اگر مربی‌های تخصصی در حوزه صوت و لحن وجود داشته باشد، قرآن‌آموزان از نظر کیفی رشد بسیار خوبی می‌کنند اما در شیروان با این کمبود مواجه هستیم و اگر از شهرهای دیگر نیز دعوت کنیم، در پرداخت هزینه‌ها دچار مشکل می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری کلاس‌های تخصصی نیاز است که دستگاه‌های مربوطه حمایت کنند، تاکید کرد: نیاز است که دستگاه‌های مربوطه طی سال، چندبار کلاس‌های تخصصی برگزار کنند تا مربیان و قرآن‌آموزان از نظر کیفی پیشرفت قابل قبولی داشته باشند.

آدینه‌پور با بیان اینکه باورهای جوانان و خانواده‌ها نیز نسب به آموختن قرآن تغییر کرده است، تصریح کرد: تبلیغات فضاهای مجازی، ماهواره و... موجب شده تا جوانان و خانواده‌ها به سوی کلاس‌ها و برنامه‌ای بروند که جذابیت بیشتری دارد و آموختن قرآن را امری بیهوده تلقی می‌کنند.

وی با تاکید براینکه بیشتر قرآن‌آموزان تا سنین جوانی آموزش می‌بینند اما به سن جوانی که می‌رسند ادامه نمی‌دهند، اظهار کرد: درگیری‌های ذهنی، درس و... موجب می‌شود تا قرآن‌آموزان در این سن از ادامه مسیر خسته شوند و تمام آموزه‌های خود را ترک کنند.

مدیر مؤسسه صدرا شیروان تصریح کرد: باورهای خانواده‌ها در گرایش افراد به آموختن قرآن بسیار مؤثر است و اگر در خانواده‌ها امور مهم‌تری از آموختن قرآن وجود داشته باشد، به طور قطع فرزندان خانواده نیز آموختن قرآن در اولویت زندگی خود ندارند.

 

انتهای پیام
captcha