اجرای طرح «تلاوت نور» در 780 کانون مساجد گیلان
کد خبر: 3929671
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

اجرای طرح «تلاوت نور» در 780 کانون مساجد گیلان

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد گیلان با بیان اینکه هم اکنون طرح «تلاوت نور» در ۷۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان دایر است، گفت: همچنین 51 خانه نور فعال در مساجد گیلان داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی نژاد، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برگزاری فعالیت های قرآنی در کانون های مساجد استان، اظهار کرد: فعالیت های قرآنی مساجد با شیوع کروناویروس با استفاده از فضای مجازی و یا با جمعیت محدود و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی طرح «تلاوت نور» را یکی از فعالیت های قرآنی شاخص کانون های مساجد دانست و افزود: این طرح به صورت روزانه و با تلاوت یک صفحه از قرآن بین صلاتین در مساجد اجرا می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با یبان اینکه هم اکنون طرح «تلاوت نور» در ۷۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان دایر است، گفت: 51 خانه نور در مساجد استان فعال است که با هدف گسترش فعالیت های قرآنی تشکیل فعالیت می کنند و تمام فعالیتشان قرآن محور است.

رضوانی نژاد، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی را اولویت کانون های مساجد اعلام کرد و متذکر شد: تفسیر، آموزش قرآن در رشته های روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن، تجوید، مفاهیم، حفظ و جلسات قرآنی برای کودکان و نونهالان از جمله فعالیت های خانه های نور در سطح مساجد استان است.

وی احیای کارکردهای فرهنگی مساجد برای مقابله با تهاجم فرهنگی براساس آموزه های قرآنی و روایات را از جمله اهداف خانه های نور برشمرد و خاطرنشان کرد: ارائه الگوی مسجد تراز قرآنی برای توانمندسازی کانون ها در امور قرآنی، مشارکت در سیاستگذاری، نظارت و اجرای برنامه های قرآنی استان و همسو کردن فعالیت های موازی قرآنی در سطح مساجد از دیگر اهداف است.

این مسئول فرهنگی، شناسایی و برقراری ارتباط، همکاری و تعامل بیشتر با سایر کانون های مساجد، عوامل داخلی مسجد، موسسات قرآنی، ادارات، نهادها و سازمان های قرآنی و تقویت فضای قرآنی و اخلاق دینی در مسجد، محله و خانواده های محله را از دیگر اهداف کلان خانه های نور دانست.

انتهای پیام
captcha