برگزاری محافل قرآنی در آستانه میلاد رسول اکرم(ص) در شادگان
کد خبر: 3932308
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

برگزاری محافل قرآنی در آستانه میلاد رسول اکرم(ص) در شادگان

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت اصحاب الکساء شادگان به مناسبت سالروز میلاد رسول اکرم(ص) در طول هفته وحدت محافل قرآنی برگزار می‌کند.

برگزاری محافل قرآنی در شب‌های میلاد رسول اکرم(ص) در شادگانمصطفی آلبوخنفر، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت اصحاب‌الکساء شادگان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان از برگزاری محافل قرآنی به مناسبت هفته وحدت خبر داد و گفت: این مؤسسه قرآنی واقع در بخش خنافره به مناسبت هفته وحدت و سالروز میلاد پیغمبر اسلام(ص) هر شب محفل انس با قرآن را با حضور قاریان شهرستان برگزار می‌کند.

وی افزود: علاوه بر محافل قرآنی، جشن بزرگ هفته وحدت نیز شامگاه دوشنبه 12 آبان‌ماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.  

این مدیر مؤسسه قرآنی با اشاره به برنامه‌های مؤسسه برای توسعه محافل قرآنی در سطح منازل، مساجد و حسینیه‌ها گفت: در ماه محرم و صفر موفق شدیم برنامه تلاوت قرآن پیش از آغاز مراسم را در بخش خنافره فرهنگ‌سازی کنیم. پس از پایان مراسم این دو ماه برای استمرار محافل قرآنی از فضای مساجد و حسینیه‌های در ساعت‌های اقامه نماز بهره بردیم.

این فعال قرآنی گفت: در حال حاضر در مساجد و حسینیه‌های مختلف شهر، محافل قرآنی پس از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود و این رویه به تدریج برای نمازگزاران و مردم به برنامه‌‌ای شناخته شده و متداول تبدیل می‌شود. 15 قاری مستعد و نخبه مؤسسه در این محافل به تلاوت قرآن می‌پردازند.

آلبوخنفر گفت: برنامه ثابت مؤسسه، پنج شنبه شب‌ها در مؤسسه برگزار می‌شود. تلاوت دو نفر از قاریان، سخنرانی و بیان نکات اخلاقی در این برنامه انجام می‌شود. همچنین سلسله جلساتی با موضوع امامت برای اعضای مؤسسه در نظر گرفته شده که از امروز 10 آبان در مؤسسه آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha