مسئولان با تضییع‌کنندگان بیت‌المال برخورد قانونی کنند
کد خبر: 3941401
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

مسئولان با تضییع‌کنندگان بیت‌المال برخورد قانونی کنند

فرماندار کامیاران با بیان اینکه مسئولان وظیفه دارند در راستای حفظ بیت‌المال به عنوان سرمایه‌های نسل آینده کشور تمام تلاش خود را به کار گیرند، افزود: تمامی واحدهای حقوقی ادارات دولتی باید فعال باشند تا با تضییع‌کنندگان بیت‌المال برخورد قانونی شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، مسعود الماسی، فرماندار شهرستان کامیاران، دیروز، 25 آذرماه در شورای اداری و شورای فرهنگ‌ عمومی شهرستان کامیاران که با حضور نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، به شعرخوانی اشتباه رئیس جمهور ترکیه در آذربایجان اشاره و اظهار کرد: اردوغان احساساتی شده و با خواندن یک شعر باعث شد که ما باز هم یاد قرارداد و عهدنامه ترکمن چای و گلستان بیافتیم و افسوس بخوریم که ارمنستان و آذربایجان را از خاک ایران جدا کرد.

وی افزود: جدایی این قسمت از خاک ایران نشان‌دهنده این است که بخشی از ایرانیان این سرزمین هم از ما جدا شدند، اما اگر به نکته مثبت این شعرخوانی نگاه کنیم می‌بینیم که در کشور تمام مردم از هر قومیت، زبان، دین و مذهبی که بودند این اتفاق را محکوم کردند. این انسجام ملی نشان‌دهنده همراه بودن دولت و مردم ایران است و این مسئله نشان می‌دهد که همان‌طور که برای حفظ این سرزمین در وجب به وجب آن خون ریخته شده، بر سر هیچ موضوعی کوتاه نمی‌آییم.

الماسی بیان کرد: این انسجام ملی که امروز شاهد آن هستیم در آینده نزدیک نیز می‌تواند با برگزاری یک انتخابات پرشور ادامه داشته باشد، چرا که همواره ما در معرض تهاجم دشمنان نظام و معاندان هستیم که تلاش می‌کنند مردم را نسبت به نظام دلسرد کنند. برخی دوستان در داخل کشور هم باید بدانند که با انتقاد از دولت، دیگر ارکان نظام نیز تخریب می‌شود چرا که دولت بخشی از حکومت است که هر دوی آنها نظام را تشکیل داده و تخریب هر یک از آنها نیز به نظام ضربه می‌زند.

وی اظهار کرد: با انسجام ملی و حضور پرشور در انتخابات می‌تواند امنیت ملی و مشروعیت بین‌المللی را بالا ببریم و در مقابل کاهش مشارکت از دیدگاه امنیتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حکومتی بسیار خطرناک است. ما به عنوان مسئولان این نظام وظیفه داریم مردم را با امیدبخشی و نشان دادن خدماتی که دولت و نظام به آنان ارائه کرده‌اند را پای صندوق‌های رأی بیاوریم تا فرصت سوءاستفاده را به دشمنان نشان ندهیم. در سال‌های گذشته اقدامات مناسبی در این شهرستان رقم خورده که می‌توان به پرداخت 34 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی اشاره کرد که توانسته واحدهای راکد و غیرفعال بسیاری را فعال کند.

الماسی در بخش دیگری از سخنان خود بر صیانت از بیت‌المال تأکید کرد و ادامه داد: همه مسئولان وظیفه دارند در راستای حفظ بیت‌المال به عنوان سرمایه‌های نسل آینده کشور تمام تلاش خود را به کار گیرند. تمامی واحدهای حقوقی ادارات دولتی باید فعال شوند تا بتوانند با کسانی که در تضییع حقوق عامه مردم و بیت‌المال تخلفی کرده‌اند، برخورد کنند.

فرماندار کامیاران در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری شهروندان با دولت در دوران کرونا اشاره کرد و بیان کرد: خوشبختانه در طول دوران کرونا شهروندان کامیارانی همکاری بسیار خوبی با مسئولان در راستای طرح‌های محدودیتی که به اجرا در می‌آمد داشتند و همین امر نیز توانست شیوع ویروس کرونا در این شهرستان را در روند کاهشی قرار دهد. همکاری اصناف در تعطیلی بازارها نیز بسیار ستودنی است و علیرغم تمام مشکلات اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند اما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در اولویت قرار داده بودند.

الماسی بیان کرد: یک نکته مهم نیز در فضای کرونایی حاکم بر جامعه در کامیاران بسیار جالب توجه بود که آن نیز افزایش 8 درصدی آمار ازدواج بود و این نشان می‌دهد تشریفات ازدواج و هزینه‌های آن کاهش یافته شده است امیدواریم شهروندان همان‌طور که تا امروز همراه مسئولان در محدودیت‌های کرونایی بوده‌اند برای تعطیلی سنت شب یلدا نیز همراه ما باشند و مراسم این شب را تعطیل کنند.

همدلی بین علمای اهل سنت و تشیع کامیاران

ماموستا سیدمحسن حسینی، امام جمعه شهر کامیاران در ادامه این نشست اظهار کرد: در کامیاران بین علمای اهل سنت و تشیع فضای محبت، هم‌افزایی و همدلی حاکم است و مسئولان نیز در انجام امور مردم کوتاهی نمی‌کنند. مقام معظم رهبری فرمودند شهدای کردستان نسبت به شهدای سایر استان‌های کشور ویژگی خاصی دارند چرا که آنها در خانه خود هم مظلوم بودند.

وی افزود: سراسر ایران به خون شهدا رنگین و مزین شده اما در کردستان وضعیت متفاوت است و در دوران جنگ روزی را به یاد نداریم که در یکی از شهرهای این استان شهید نداده باشیم. بسیاری از مسئولان به یاد دارند که در عملیات سنگ سفید در سال 66 طی یک شبانه روز 35 نفر از کامیارانی‌ها و مشهدی‌ها به شهادت رسیدند و در عملیاتی نیز که در بلندی‌های روستای تنگی‌سر انجام شد، 25 نفر دیگر شهید تقدیم این نظام و انقلاب کردیم.

ماموستا حسینی تصریح کرد: منطقه کامیاران شهدای بسیاری را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده و ما امروز به این حماسه‌ای که فرزندانمان آفریده‌اند افتخار می‌کنند و هنوز هم خود را مدیون این شهدا می‌دانند. امروز نیز به واسطه همین افتخارآفرینی‌ها می‌طلبد مسئولان در خدمت به این مردم بیشتر تلاش کنند چرا که جوانان تحصیل‌کرده بسیاری در کامیاران داریم که به واسطه نبود شغل بیکار هستند.

وی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی از دوران پس از انقلاب تا کنون خدمات بسیاری برای مردم کردستان ارائه داده و نمی‌توان منکر آنها شد اما مشکلاتی وجود دارد که موجب دلخوری مردم انقلابی کردستان می‌شود. امروز مردم تنها به رهبری و کسانی همانند نماینده ولی‌فقیه پناه می‌برند و از آنها درخواست دارند که مشکلاتشان را حل کنند. مردم کردستان به این نظام افتخار می‌کنند و جان خود را نیز برای حفظ آن می‌دهند اما تبعیض آنها را آزرده‌خاطر می‌کند که امیدواریم کمتر شاهد آن باشیم‌.

شاخصه‌های اصلی مردم کامیاران

حجت‌الاسلام احمد زارعی، امام جمعه اهل تشیع کامیاران، نیز اظهار کرد: شهرستان کامیاران، شهرستان ویژه‌ای از لحاظ ظرفیت‌های فرهنگی غنی است، از نظر ورزشی مردمانی صاحب نام دارد، استعدادهای درخشان در آن بسیار است.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان کامیاران عشق و ارادت ویژه به اهل بیت(ع) دارند، افزود: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مردم کامیاران حب اهل بیت(ع) در دل مردم این شهرستان است و همین امر آنها را دور هم جمع کرده و تفاوت مذهب را در این شهرستان شاهد نیستیم.

امام جمعه اهل تشیع کامیاران افزود: شهرستان کامیاران 417 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است و سهم خود را در دفاع از انقلاب ادا کرده و امروز نیز پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند. محبت به اهل بیت(ع) در بین این مردم موج می‌زند و در ایام شهادت سیدالشهدا دسته‌های عزاداری متشکل از مردمان اهل تشیع و تسنن خالصانه برای مظلومیت آنان عزاداری می‌کنند. خوشبختانه در کامیاران بین علمای اهل سنت و تشیع فضای محبت، هم‌افزایی و همدلی حاکم است و مسئولان نیز در انجام امور مردم کوتاهی نمی‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های موجود شهرستان کامیاران زمینه برای کارهای فرهنگی و ایده‌های جدید در این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام
captcha