ضرورت ایجاد پیوند عمیق بین نسل جدید و مکتب شهدا
کد خبر: 3945752
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

ضرورت ایجاد پیوند عمیق بین نسل جدید و مکتب شهدا

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: باید بصیرت، فرهنگ شهادت و ایثارگری را از طریق کتاب، تولیدات فرهنگی، فضای مجازی، فیلم‌ها و به هر طریق ممکن گسترش و به نسل‌های آینده منتقل و پیوندی عمیق با آیندگان و مکتب شهدا ایجاد کنیم.

فرهنگ و روحیه شهادت‌طلبی موجب شکست داعش در سرزمین‌های اسلامی شده استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی‌اکبر گروسی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی، ۱۵ دی  در مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای حرم، اظهار کرد: جایگاه شهید جایگاه بسیار رفیعی بوده که قلم‌ها از توصیف آن عاجز و زبان‌ها قاصر از مدح مقام آن‌ها است. 

وی افزود: شهدا به فوض عظیم رسیده و  نزد خدا جایگاه ویژه‌ای دارند، ما غمگین فقدان آن‌ها هستیم ولی باید آگاه باشیم و با بصیرت خود در راه‌شان گام برداریم و همانگونه که آنها تاکنون یاور انقلاب بودند، از ایشان تقاضای شفاعت و نظر به این مملکت و نظام را داریم.

گروسی بیان کرد: امروز پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه خون مطهر شهدا برافراشته است و ما باید یاد و نام آن‌ها را زنده نگه‌داریم زیرا مدیون فداکاری‌هایشان هستیم. در روزگاری که دشمنان کمر همت به براندازی نظام مقدس اسلامی و تهدید انقلاب را داشتند، شهدا با بصیرت خود احساس مسئولیت کرده و تمام قد در مقابل هجمه‌ها ایستادند و با ولایت‌مداری و خون پاک و مطهرشان درخت انقلاب را آبیاری کردند. باید این بصیرت، فرهنگ شهادت و ایثارگری را از طریق کتاب‌ها، تولیدات فرهنگی، فضای مجازی، فیلم‌ها و... به هر طریق ممکن گسترش و به نسل‌های آینده منتقل و پیوندی عمیق با آیندگان و مکتب شهدا ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: قاسم سلیمانی یک سرباز، سردار، مدیری ولایی، فردی ولایتمدار، دیپلماتی قوی، دانا و آگاه به رسوم دیپلماتیک بود که در جلسات با رهبران کشورهای قدرتمند دنیا بسیار تأثیرگذار صحبت می‌کرد. امروز کشور نیازمند مقاومت در مقابل فشارهای ناجوانمردانه کشورهای متخاصم است که با مجاهدت‌ و از خود گذشتگی‌های شهدا تاکنون توطئه و اقدامات دشمنان شکست خورده و تا جایی که خودشان اقرار به بی‌نتیجه بودن تحریم‌ها و فشارها کردند و شهدا و مقاومت مردم موجب این افتخار و عزت ایران شده است.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: داعش را خود صهیونیست‌ها و آمریکا برای تخریب اسلام ایجاد کرده بودند تا بوسیله دست‌پروردگان نظام سلطه چهره اسلام را مخدوش کند ولی مدیریت هوشمندانه حاج قاسم سلیمانی موجب شکست و بی‌آبرویی آن‌ها در همه کشورها شد که این‌ افتخارات در سایه فرهنگ و روحیه شهادت‌طلبی به دست می‌آید.

وی در پایان اظهار کرد: امروز در رأس دستگاه قضایی کشور فردی قرار گرفته که آشنا به این قوه و فرد ولایی و پرچم‌دار مبارزه با فساد بوده و خانواده شهدا مملو از نخبگان است که می‌توانند در مبارزه با فساد دستگاه قضایی را یاری کنند و یکی از برنامه‌های دادگستری استان ارتباط با آن‌ها است.

انتهای پیام
captcha