دستاوردهای جهاددانشگاهی، مرهون روحیه خودباوری و خوداتکایی در جوانان است
کد خبر: 3953105
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

دستاوردهای جهاددانشگاهی، مرهون روحیه خودباوری و خوداتکایی در جوانان است

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه جهاددانشگاهی با تکیه به شعار «ما می توانیم» توانست تحولات بنیادین و اثربخشی را در حوزه های مختلف کشور به وجود بیاورد افزود: دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف در کشور مرهون روحیه خودباوری و خوداتکایی در جوانان این کشور است که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت.

دستاوردهای جهاددانشگاهی،مرهون روحیه خودباوری و خوداتکایی در جوانان است

به گزارش ایکنا از سمنان،به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان،حسن رهایی،رییس جهاد دانشگاهی استان، شب گذشته در گفتگوی خبری ویژه «فجر۴۲» از سیمای مرکز سمنان با اشاره به دستاوردهای خیره‌کننده علمی و فناورانه کشور، اظهار کرد: برای ارزیابی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران باید بازه زمانی سال ۵۷ سال پیروزی انقلاب تاکنون را در نظر گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در مقایسه قبل و بعد از انقلاب، دستاوردهای علمی و فناوری کشور بعد از انقلاب اصلاً قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست گفت: این دستاوردهای شگرف مرهون دمیدن روح «ما می‌توانیم» انقلاب درجامعه بود، که دلیل رکود علمی قبل انقلاب نیز بزرگ‌نمایی غرب و القا ناتوانی در بین جامعه بوده است .

رئیس جهاددانشگاهی استان این نهاد را یک نهاد توسعه‌ای بعد از انقلاب برشمرد و افزود: جهاددانشگاهی با تکیه به شعار «ما می‌توانیم» توانست تحولات بنیادین و اثربخشی را در حوزه‌های مختلف کشور به وجود بیاورد که بر این اساس دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف در کشور مرهون روحیه خودباوری و خوداتکایی در جوانان این کشور است که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت.

رهایی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جهاد دانشگاهی را دستیابی به دانش سلول‌های بنیادی دانست و گفت: کسب دانش در این حوزه از سلامت توسط جوانان انقلابی جهاددانشگاهی که مرحوم کاظمی آشتیانی، مؤسس و بنیانگذار پژوهشگاه رویان در کشور بود، تحول شگرف در حوزه سلامت کشور ایجاد کرد و امروز ایران اسلامی در بین معدود کشورهای صاحب این دانش قرار دارد.

به گفته وی؛ با تکیه به همان روحیه خودباوری و خود اتکایی در بین جوانان، به لحاظ رشد علمی و دستیابی به دانش و تولید علم، امروز در منطقه جزء ۲ یا ۳ کشور برتر و در عرصه بین المللی نیز جزء ۲۰ کشور برتر دنیا هستیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجرا است افزود: بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار می‌گیرند، و همچنین طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، برگزاری دوره‌های آموزشی اشتغالزایی و کارآفرینی، طرح سرباز مهارت از مهمترین فعالیت‌های جهاددانشگاهی در این حوزه است.

رهایی با اشاره به برخی از مهمترین طرح ها و پروژه های پژوهشی جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: نمایندگی خون بند ناف نوزادان در استان که در سالهای گذشته بالغ بر ۷۰۰ نمونه خون بند ناف نوزادان در استان ذخیره‌سازی شده، ذخیره‌سازی سلولهای بنیادی خون بند ناف در کشور همانند سایر کشورهای دنیا که به این دانش دست پیدا کرده‌اند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها انجام می‌شود.

به گفته رییس جهاد دانشگاهی استان، ساخت شعبه پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی استان در شهرستان مهدیشهر نیز از مصوبات سفر دولت است،که امیدواریم با حمایت‌های ویژه استانی و ملی روند ساخت این پروژه و تجهیز ساختمانها و بهره‌برداری از این پروژه شاخص نیز صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha