اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3954828
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اردبیل برگزار شد

ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان اردبیل با برگزاری مراسم پایانی و معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، سرهنگ علی لطفی، رئیس بسیج رسانه استان اردبیل، ۲۹ بهمن ماه در مراسم پایانی این جشنواره که از سوی بسیج رسانه استان اردبیل و با رعایت موازین بهداشتی و حضور محدود مدیران و اصحاب رسانه در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، گفت: امسال با وجود محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا یک هزار و ۶۵۶ نفر از خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان اردبیل در ۱۰ محور و ۹ بخش شرکت کرده بودند.

لطفی افزود: هدف اساسی از برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر تقویت و ترویج فرهنگ ولایت‌مداری و تعالیم اسلامی و استکبارستیزی به شکل عملی با استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت تاثیرگذار رسانه‌ها و اصحاب قلم می‌باشد.

وی با بیان اینکه جبهه رسانه‌ای استکبار جهانی امروزه با تولید انواع محتوا و ایجاد افکار ضد و نقیض در میان مردم ایران برای پیاده کردن اهداف نامبارکشان علیه این مرز و بوم به شدت تلاش می‌کند، اظهارکرد: در چنین شرایطی وظیفه مهمی بر دوش دست‌اندرکاران و فعالان عرصه رسانه بواسطه تولید محتواهای تاثیرگذار مختلف برای مقابله با این هجمه رسانه‌ای قرار دارد.

مسئول بزرگداشت کنگره شهدای استان اردبیل نیز در این آیین گفتمان‌سازی در باره انقلاب اسلامی را از وظایف بسیار مهم، تاثیرگذار و ذاتی رسانه‌های کشورمان در این برهه دانست.

سردار غلامعباس کریمیان افزود: غول رسانه‌ای دشمن تمام امکانات و تجهیزات خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی و ارائه چهره‌ای وارونه از آن به کار گرفته است.

وی با گلایه از بعضی کوتاهی‌ها در عرصه رسانه‌ها و مدیریت فرهنگی جامعه تشریح کرد: رسانه‌های نظام سلطه با استفاده از این موضوع در فضای خالی تولید محتواهای تاثیرگذار رسانه‌ای ما قدم گذاشته‌اند.

کریمیان ادامه داد: ما محتواهای ارزشمندی مانند قرآن مجید ، نهج‌البلاغه ، مشاهیر و عالمان دینی و ده‌ها نمونه دیگر داریم که باید با استفاده از آن‌ها بواسطه ظرفیت‌های تاثیرگذار رسانه‌ای گام‌های موثرتری برای مقابله با این هجمه رسانه‌ای استکبار جهانی برداریم.

وی آگاهی و بصیرت‌، توجه به توصیه‌های رهبری‌، شناسایی آسیب‌ها و تلاش برای رفع آن‌ها در حوزه رسانه، پرهیز از مادی گرایی‌، داشتن وحدت نظر، افزودن بر توانمندی‌های حرفه‌ای ، تلاش در راه ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی‌، توجه به جوانان، تلاش برای شادابی و نشاط جامعه‌، پاسخ‌های مناسب به شبهه‌افکنی‌های دشمنان در حوزه‌های مختلف دینی‌، اجتماعی و سیاسی‌، ترویج ارزش‌ها و اصول انقلاب و مواردی از این دست را از وظایف مهم فعالان عرصه رسانه در شرایط کنونی ذکر کرد.

کریمیان، خواستار افزایش صبوری و سعه صدر مدیران و مسئولان جامعه و آزادی عمل قانونی هرچه بیشتر خبرنگاران در بیان کاستی‌ها ، مشکلات و احیانا بعضی کوتاهی‌های مدیریتی شد.

گفتنی است؛ ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در ۱۰ محور شامل جهش تولید و اقتصاد مقاومتی ، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ، بصیرت‌ افزایی و دشمن‌شناسی ، مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه ، مسایل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه ، کرونا و کمک مومنانه ، ۴۰ سالگی دفاع مقدس ، دستاوردهای انقلاب اسلامی ، بسیج و حوزه‌های اقدام و امیدآفرینی در جامعه برگزار شد.

بخش‌های این جشنواره نیز شامل خبر، گزارش مکتوب و تلویزیونی ، مصاحبه ، تیتر ، مطالبه و یادداشت ، عکس ، کاریکاتور ، اینفوگرافی ، موشن‌گرافی و فیلم کوتاه ویژه شبکه‌ های اجتماعی بود.

انتهای پیام
captcha