ایکنای کردستان در سالی که گذشت
کد خبر: 3960747
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

ایکنای کردستان در سالی که گذشت

در این گزارش بخشی از گزارش‌ها و تولیدات ایکنای کردستان در سالی که گذشت را با هم مرور می‌کنیم.

ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی سلامتی و داشتن سالی پر از خیر و برکت برای تمام مخاطبان ایکنا، در این گزارش بخشی از تولیدات ایکنای کردستان به‌منظور دسترسی آسان مخاطبان به مصاحبه و گزارش‌های خبری از نظر می‌گذرد.

پشت پرده نیشخند به کرونا

باوجود مشکلات بسیار زیاد ابتلا به کرونا و هشدارهای جدی جامعه پزشکی و رسانه‌ها برای در خانه ماندن هنوز گروهی این امر را جدی نگرفته و همچنان به کرونا نیشخند می‌زنند.

خیرخواهی؛ چتری برای مقابله با کرونا

انجام اقدامات خیرخواهانه در روزهای سخت کرونایی، هم می‌تواند التیام‌بخش دردهای این روزها و توزیع‌کننده نور امید در جامعه و هم نجاتگر کادر درمان برای مقابله با کرونا باشد؛ از این طریق است که می‌توان چتری برای دفع بلای کرونا در جامعه ایجاد کرد.

جهش چرخه اقتصادی زمینه‌ساز رشد و شکوفایی کشور است

امام‌جمعه اهل سنت قروه با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش اقتصادی، گفت: در شرایط تحریم اقتصادی دشمنان، جهش چرخه اقتصادی، زمینه‌ساز رشد و شکوفایی کشور خواهد بود.

کودکان و سالمندان را در دوران کرونایی دریابیم

روزهاست که کرونا ویروس زندگی تک‌تک ما را در کشور درگیر کرده؛ هرچند که باید برای مقابله با این بیماری نکات بهداشت فردی و فاصله اجتماعی رعایت شود اما نباید مشکلات روانی و استرس ناشی از این بیماری را نادیده گرفت.

«جهش تولید» چرخه تقویت بنیه اقتصادی کشور را تکمیل می‌کند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کامیاران گفت: رهبر معظم با شعار «جهش تولید» به همه ملت و دولت تفهیم فرمودند که رونق تولیدی که به عنوان تقویت بنیه اقتصادی نظام اسلامی در سال ۹۸ کلید خورد، باید در سال جدید تکمیل شود.

چرا قرآن نیاز به تفسیر روشن دارد

همواره در آیات آمده است که قرآن به زبان روشن نازل شده است، همان‌طور که خداوند در آیه ۱۹۵ سوره شعرا می‌فرماید: «بِلِسَانٍ عَرَبِيٍّ مُبِينٍ؛ به زبان عربی روشن». پس چرا امروز قرآن نیاز به تفسیر روشن دارد تا قابل فهم برای همگان باشد؟

برگزاری مسابقه خانوادگی «عیدانه خانه‌های نور» در کردستان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد استان کردستان از برگزاری مسابقه خانوادگی «عیدانه خانه‌های نور» در ۵ محور در کردستان خبر داد.

تعقلی برای دوری از کرونا

آیا در این دوران سخت وقت آن نرسیده است که با تعقل و تفکر و رعایت دستورات بهداشتی زنجیره ابتلا به کرونا را برای خود، خانواده و در نتیجه اجتماع قطع کنیم.

شهادت اولین مدافع سلامت کردستان در سقز

محمد یاراحمدی که از شاغلان بخش آی سی ‌یو بیمارستان امام خمینی(ره) سقز بود، پس از ابتلا به ویروس کرونا به شهدای مدافع سلامت پیوست.

موانع پیش‌روی توسعه اقتصادی کشور شناسایی و برطرف شود

امام‌جمعه شهر مریوان با تأکید بر اینکه باید موانع پیش‌ِرو مسیر تولید و توسعه اقتصادی کشور، شناسایی و برطرف شود، گفت: «جهش تولید» کشور را از تمام بحران‌ها و تنگناها نجات داده و سبب استقلال و عدم وابستگی به کشورهای بیگانه می‌شود.

انتظار ظهور امام زمان(عج) نشانگر امید به آینده است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه انتظار ظهور امام زمان(عج) نشانگر امید به آینده است، گفت: در راستای این تفکر ما آینده را برای بشریت روشن می‌بینیم و امید داریم که ظلم، ناامنی، جنگ و ستم از میان رفته و عدالت و بهترین دین حاکم می‌شود.

فاصله کرونایی را با محبت و عشق پرکنیم

بیماری کرونا این روزها نه تنها بین فرد بیمار با خانواده بلکه بین افراد سالم نیز فاصله ایجاد کرده است که پرکردن این فاصله‌ها با محبت و عشق امکانپذیر خواهد شد.

زندگی پس از کرونا طعمی دیگر دارد

انگار کرونا آمد تا باورهایمان به خود، خدا، خلق و هستی را به شکلی دیگر درآورد. رابطه‌ها را تبیین و اصلاح کند و شاید از ما انسانی دیگر بسازد. حالا قرار است این بشر تغییریافته از جهان پیشا کرونا به جهانِ پسا کرونا منتقل شود. فکر نمی‌کنید زندگی در کنار او، طعمی دیگر بدهد؟

کرونا و اوج گرفتن تنش‌های خانوادگی

آمارهای جهانی حاکی از آن است که در این روزهای سخت و دلهره‌آور، که ویروس کرونا به جان دنیا انداخته، نه تنها مسئله بیماری بلکه تنش‌های به وجود آمده بین خانواده‌ها به ویژه زوجین در روزهای قرنطینه اوضاع را بیش از پیش دشوارتر کرده است.

نقش روزه‌داری در ارتقای سلامت روانی

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج با بیان اینکه ریشه بسیاری از بیماری‌ها در بدن انسان پریشانی‌های روحی و روانی است، تأکید کرد: در دین مبین اسلام و طبق فرمایشات پیامبران الهی ذکر خدا و روزه گرفتن برای هر فردی آرامش به بار خواهد آورد.

برگزاری محافل خانگی قرآن به نیت شهدای مدافع سلامت در کردستان

مسئول امور قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری محافل خانگی قرآن به نیت شهدای محله و مدافع سلامت در کردستان خبر داد.

روز قدس و نقش آن در ایجاد وحدت اسلامی

امام‌جمعه اهل سنت شهرستان دهگلان با اشاره به اینکه وحدت و یکپارچگی مسلمانان یکی از ضروریات کنونی جوامع اسلامی است، گفت: مسئله فلسطین و روز قدس زمینه‌ساز وحدت و همگرایی مسلمانان سراسر جهان است.

اجرای طرح حزب‌خوانی؛ ایده‌‌ای برای انس بیشتر با قرآن

کارشناس قرآن تبلیغات اسلامی شهرستان سقز در اقدامی خیرخواهانه و با هزینه شخصی طرح حزب‌خوانی قرآن را از سال ۶۲ در سنندج اجرایی کرده که تاکنون نیز مورد استقبال گرم جوانان استان قرار گرفته است.

بهره‌مندی از فضای مجازی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی

رئیس مرکز بزرگ اسلامی دهگلان گفت: امسال به‌دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری راهپیمایی روز قدس وجود ندارد، اما مسلمانان با ایجاد کمپین‌های مختلف در فضای مجازی می‌توانند خشم و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

ایکنا زیبایی‌های قرآن را برای جامعه تبیین کند

نماینده، ولی‌ فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه قرآن دارای ۷۰ بطن بوده و هر بطن زیبایی‌های خاص خود را دارد، گفت: خبرگزاری ایکنا باید بتواند زیبایی‌های قرآن را برای تمام افراد جامعه تبیین کند.

سیره امام حسن(ع)؛ الگوی زندگی اجتماعی و سیاسی برای مسلمانان

امام‌جمعه شهرستان دهگلان گفت: امام حسن(ع) در عرصه‌های سیاسی، عبادی، اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی، بهترین و نمونه‌ترین الگو و اسوه حسنه برای جهان بشریت به ویژه مسلمانان محسوب می‌شوند.

خودسازی در پرتو خداشناسی؛ رسالت مؤمنان در ماه رمضان

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب خودسازی در پرتو خداشناسی را مهم‌ترین وظیفه مسلمانان در ماه رمضان دانست و گفت: هنر مسلمانان بهره‎گیری از این فرصت استثنایی برای تقرب به ذات الهی است.

دستورالعمل‌هایی برای زندگی سالم

استاد دانشگاه‌ کردستان گفت: احکام‌ اسلام بر اساس حکمت و مصلحت خداوند است تا انسان را در طی مسیر زندگی مادی و معنوی یاری کند، یکی از این احکام، آداب غذا خوردن است.

دینداری واقعی اثر مثبت بر سلامت روان دارد

استاد دانشگاه کردستان گفت: ماه مبارک رمضان با توجه به اثرات روزه‌داری در تقویت ایمان قلبی، می‌تواند فرصتی برای بهبود سلامت روانی روزه‌داران واقعی باشد.

رعايت اصول تغذيه ضامن حفظ سلامت روزه‌داران است

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه پیروی از یک برنامه غذایی صحیح در ماه رمضان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت:‌ در این ماه باید بتوانیم عادات غذایی غلط را اصلاح کرده و از برکات معنوی نیز بهره‌مند شویم.

مشق عشق در سروآباد / آموزش تعطیل نیست

نجم‌الدین طاهری، آموزگار دلسوز سروآبادی با وجود نبود زیرساخت‌های لازم برای آموزش آنلاین در سخت‌ترین شرایط دانش‌آموزان خود را تنها نگذاشته‌ است تا نشان دهد هیچ عاملی یارای مقابله با عشق معلمی را ندارد.

دل‌های بهاری؛ روشنی‌بخش ایام کرونایی

ملت ایران همه باهم یکی شدند تا بار دیگر نشان دهند اگر نتوانستند عید نوروز را همچون سال‌های گذشته جشن بگیرند، اما دل‌ها را بهاری کردن تا روشنی‌بخش آسمان زندگی دیگران باشند و شاهد سرسبزی و طراوت بیشتر ایران اسلامی در جهان باشند.

خطر همچنان در کمین است / بیماران در خانه بمانند

اکنون که بازار هم حالت نیمه‌باز را به خود گرفته است، باید مراقب باشیم و بیشتر رعایت کنیم چرا که بیماری کرونا در جامعه شیوع دارد؛ بنابراین خطر همچنان در کمین است و نباید این عوامل موجب اطمینان خاطر شود.

برگزاری میزگرد تخصصی «وحدت از دیدگاه قرآن و عترت» در ایکنای کردستان

در راستای سلسله میزگرد‌های ایکنای کردستان، میزگرد تخصصی «وحدت از دیدگاه قرآن و عترت» با حضور جمعی از مسئولان استانی دیروز، ۱۲ آبان‌ماه در ایکنای کردستان برگزار شد.

مسابقات قرآن موجب پیشرفت تکنیک قاریان و حافظان می‌شود

دارنده مقام اول رشته حفظ کل چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، برگزاری مسابقات را زمینه‌ساز پیشرفت تکنیکی قاریان و حافظان دانست و افزود: مسابقات قرآن مانند یک نیروی محرکه موجب تلاش بیشتر فعالان قرآنی برای ارتقای دانسته‌های خود می‌شود.

ترور دانشمندان ایرانی؛ نمونه بارز استیصال دشمنان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اقدام ناجوانمردانه دشمنان کوردل در به شهادت رساندن دکتر فخری‌زاده، بیان کرد: این اقدام نابخردانه دشمنان نظام مقدس انقلاب اسلامی نمونه بارزی از استیصال و درماندگی دشمنان از پیشرفت‌های همه‌جانبه ایران اسلامی است.

کرونا و داستان مهجوریت مؤسسات قرآنی

با ورود کرونا نفس مؤسسات قرآنی به شمارش افتاده است و تعدادی از مؤسسات به دلیل ضعف در پرداخت اجاره‌بها، قبض‌(آب، برق، گاز و تلفن) در حال تعطیلی و نیازمند حمایت بیشتر مسئولان ذیربط و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند.

لبخندی به وسعت طولانی‌ترین شب سال

اگر امسال با توجه به شرایط از دورهمی‌ها به دور ماندیم، اما با کمک‌های هرچند اندکمان می‌توانیم تجربه شیرین در خانه ماندن را به کودکانی هدیه دهیم که این روزها کرونا عرصه را برای آنها و خانواده‌هایشان تنگ کرده است.

سفیدپوشانی از جنس عشق و ایثار

زبان قاصر است از بیان بزرگی، عطوفت، مهر و ایثار پرستاران و شاید زیباترین کلمه‌ای را که می‌توان بر ایثار و محبت پرستاران این فرشتگان سفیدپوش زمینی گذاشت، عشق باشد و عشق.

چگونگی شناخت مکتب شهید سلیمانی / فقط راوی سخنان نباشیم

میزگرد تخصصی ایکنای کردستان با عنوان «تبیین شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی» با تأکید بر ایدئولوژی و سبک زندگی، تبیین و شناخت هر چه بیشتر مکتب شهید سلیمانی و چگونگی ادامه راه سردار شهید، روز گذشته، ۱۴ دی برگزار شد.

از تدریس الفبای عشق تا دریافت وام برای خرید تبلت

تعلیم و تعلم از رسالت‌های اصلی معلمان است که در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند، اما هستند معلمانی که در کنار رسالت اصلی خود الفبای عشق را در این روزهای سخت کرونایی معنا بخشیدند.
وقتی خانه پدری مکتب‌خانه قرآن‌آموزان بی‌سواد می‌شود

مدیر خانه قرآن «مائده» شهرستان کامیاران با اشاره به فعالیت این خانه قرآن گفت: از سال ۱۳۸۶ در منزل پدری و بر اساس نیتی که از قبل داشتم، کار آموزش قرآن را به تمام رده‌های سنی به ویژه بانوان بی‌سواد آغاز کردم.

اشک‌های پدر گام‌هایم را در وادی قرآن مستحکم‌‌تر کرد

قاری و حافظ قرآنی استان کردستان گفت: اولین قرائت قرآنی که داشتم هرچند تلاوت چندان قابل قبولی نبود اما دیدن اشک‌های پدرم از شوق بعد از تلاوت گام‌هایم را در وادی پربرکت قرآن مستحکم‌تر کرد.

حضرت علی(ع)؛ مفسری بی‌بدیل در تفسیر قرآن بود

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت با اعلام اینکه حضرت علی(ع) مفسری بی‌بدیل در تفسیر قرآن و تبیین‌کننده شریعت اسلام برای تمام مسلمانان بوده است، گفت: امام علی(ع) همواره بر روی آوردن به قرآن و فهم و تفسیر کتاب خدا تأکید می‏‌کردند و در جهت نمایاندن معارف بلند قرآن و تفسیر راستین آیات الهی، تلاش می‏‌کرد.

پاک کردن مردم از آلودگی‌های فکری و روحی هدف اصلی بعثت پیامبر اسلام بود

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: هدف از رسالت و بعثت پیامبر اسلام(ص) این بوده که مردم را از آلودگی‌های فکری و روحی پاک و مبرا کنند تا درسایه این پاکی و مطهر بودن به دور از هر گونه آلودگی فکری و روحی به سرمنزل مقصود برسند.

بیشتر مؤسسات قرآنی کردستان در مکان‌های استیجاری فعالیت می‌کنند

مدیر مؤسسه قرآنی «نورالمبین» شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه بیشتر مؤسسات قرآنی کردستان در مکان‌های استیجاری فعالیت می‌کنند، گفت: در این راستا شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری، مؤسسات را با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه کرد.

بانوان خانه‌دار؛ مخاطبان اصلی مؤسسه «حضرت مریم(س)» بیجار

مدیر مؤسسه قرآنی حضرت مریم(س) بیجار گفت: با توجه به استقبال بانوان به ویژه بانوان خانه‌دار از کلاس‌های قرآنی این مؤسسه تصمیم گرفتم که منزل پدریم را وقف فعالیت‌های قرآنی کنم.             

موقوفه‌ ۲۰۰ ساله کردستان حامی زندانیان می‌شود

بازار قدیمی آصف، جزو قدیمی‌ترین بازار‌های شهر سنندج است که با توجه به اطلاعات موجود، زمان ساخت این بازار به زمان شاه صفی در سال ۱۰۴۶ برمی‌گردد. این بازار در سال ۱۲۰۰ هجری شمسی وقف خیرات و مبرات شده که عواید آن زمینه آزادسازی زندانیان کردستانی را هم فراهم کرده است.

انتهای پیام
captcha