امامزاده محمد(ع) کرج میزبان منتظران مهدی(عج) می‌شود
کد خبر: 3961631
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

امامزاده محمد(ع) کرج میزبان منتظران مهدی(عج) می‌شود

مسئول قرارگاه نیمه‌شعبان استان البرز از برگزاری طرحی به نام جمعه‌های انتظار در امامزاده محمد(ع) خبر داد و گفت: این طرح در سال جدید هر هفته هم‌زمان با غروب جمعه در آستان مقدس این امامزاده اجرا می‌شود.

امامزاده محمد(ع) کرج میزبان منتظران مهدی(عج) می‌شود

علی امدادی، مسئول قرارگاه نیمه‌شعبان استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز به برنامه‌های اجرایی سال گذشته این قرارگاه برای ترویج فرهنگ مهدوی اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره مقدماتی معارف مهدوی تحت عنوان نگین آفرینش، برگزاری هشت دوره تخصصی تربیت مبلغ و چهار دوره مهارت افزایی مربیان مهد، ۳۳ نشست پاسخ به شبهات و ۳۱ همایش با عنوان اربعین، تجلی ظهور، فرصت‌ها و آسیب‌ها، از غدیر تا ظهور، دوره‌های نقد فرق نوظهور، جشن‌های نیمه شعبان، ربیع و مهدی یاوران کوچک، چاپ ۳۳ بروشور، ماهنامه، فلش کارت، اعزام ۱۸۰ نفر از مربیان به مدارس، برگزاری ۱۳ دوره نمایشگاه کتاب، هفت دوره فصل انتظار در مدارس، ۱۵ دوره تخصصی مرتبط با فرقه‌ها، ۵۴ جلسه سخنرانی و رزمایش کمک مؤمنانه، یلدای مهدوی، برگزاری ۶ دوره کتاب‌خوانی را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آغاز سال ۱۴۰۰، گفت: همزمان با عید نوروز هشتگ نوروز مهدوی را راه‌اندازی کردیم و با توجه به شرایط کرونایی برنامه‌ها به سمت فضای مجازی رفته و لازمه آن تولیدات رسانه‌ای خوب داشتن است.

امدادی همچنین از تشکیل قرارگاه نیمه‌شعبان و تولید برنامه‌های ویژه با محوریت ترویج فرهنگ مهدوی با همراهی مرکز آفرینش‌های هنری سپاه، حوزه هنری، اوقاف و شهرداری در جهت ساخت تولیدات رسانه‌ای و ویدئوهای کارشناسی مذهبی خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 10 قسمت آماده شده است که موضوع هر قسمت پاسخگویی به یک شبهه بوده است.

مسئول قرارگاه نیمه‌شعبان استان البرز ادامه داد: محفل واژه‌های منتظر شامل محفل شعرخوانی برای این ایام نیز پیش‌بینی شده است و از دل‌گویه‌های مردم در جهت تولید پادکست برای بخش رادیویی استفاده کردیم و برای دهه مهدویت هم تولیداتی شامل عکس نوشته و استوری موشن را نیز داشته‌ایم.

معاون فرهنگی بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) با اشاره به برگزاری جشن نیمه‌شعبان در چهار منطقه کم‌برخوردار استان البرز، افزود: با همکاری قرارگاه امیرالمؤمنین، برنامه مرکزی نیمه‌شعبان هم‌زمان با نهم فروردین ماه در امامزاده محمد(ع) برگزار و در ۱۴ نقطه از سطح استان نیز ایستگاه‌های نسیم‌انتظار جهت توزیع بسته‌های غذایی، بهداشتی و شابلون‌زنی راه‌اندازی شده است.

معاون فرهنگی بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) در پایان از برگزاری طرحی به نام جمعه‌های انتظار در امامزاده محمد(ع) کرج خبرداد و گفت: این طرح در سال جدید هرهفته هم‌زمان با غروب جمعه در امامزاده محمد(ع) اجرا و از مهدی‌یاوران و همه کسانی که علاقه‌مند به کسب معارف مهدویت هستند، برای حضور در این دوره دعوت می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha