اعلام ویژه‌برنامه‌های شبکه افلاک در ماه بهار قرآن
کد خبر: 3964082
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

اعلام ویژه‌برنامه‌های شبکه افلاک در ماه بهار قرآن

شبکه استانی افلاک لرستان با تدارک ویژه‌برنامه‌های معارفی در دو بخش صدا و سیما به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رود‌.

اعلام ویژه برنامه‌های شبکه افلاک در ماه خداآرش احمدی، سرپرست صداوسیمای لرستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان اظهار کرد: شبکه استانی افلاک امسال نیز با تهیه و تدارک ویژه‌برنامه‌های معارفی، دینی، مذهبی و قرآنی به پیشواز ماه خدا می‌رود و تلاش می‌کند لحظاتی معنوی را برای روزه‌داران رقم بزند.

وی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های سیمای افلاک در ماه رمضان، گفت: برنامه‌های «بهاربندگی» ویژه افطار، «ماه ما» ویژه سحر، «جزءخوانی قرآن» و «تفسیر قرآن» از ویژه‌برنامه‌های سیمای مرکز لرستان است که در ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود.

احمدی با اشاره به اینکه  ویژه‌برنامه بهار بندگی به تهیه‌کنندگی امین مرادی هر روز قبل از اذان مغرب به مدت یک ساعت به‌صورت زنده پخش می‌شود، ادامه داد: همچنین مسافر رمضان ویژه‌برنامه شبکه افلاک است که به معرفی شهدایی که در ماه رمضان به شهادت رسیده‌اند می‌پردازد.

وی یادآور شد: گزارش‌های احسان، نیکوکاری و کمک‌های مؤمنانه، آیتم ویژه انتخابات، سخنرانی کارشناس معارفی و احکام، زیارت نیابتی و ارتباط با حرم‌های مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و عتبات عالیات، معرفی بقاع متبرکه استان، مناجات‌‌خوانی و مسابقه در ماه مبارک رمضان از شبکه استانی افلاک پخش مخواهد شد.

سرپرست صداوسیمای لرستان با اشاره به اینکه برنامه ماه ما به تهیه‌کنندگی جلال قربانی قبل از اذان صبح به مدت یک ساعت، شوق راز و نیازهای عاشقانه بندگی در کنار سفره‌های ساده سحری را به تصویر می‌کشد، افزود: آیتم‌های این برنامه شامل گفتار مجری، حضور کارشناس معارفی و مهمان ویژه در برنامه، آیتم پزشکی و سلامت، ادعیه و مناجات است.

وی با بیان اینکه دیگر برنامه‌های سیما مانند حونه امید، نسیم آبادی، جوان و بچه‌های افلاک تحت تأثیر حال و هوای رمضان قرار می‌گیرند، اضافه کرد: پخش مستندها، سریال‌های مختلف، مجموعه مستند برای مهمانی با موضوع معرفی آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف کشور، میان برنامه‌های معارفی، ادعیه و مناجات‌ها ویژه ماه مبارک رمضان از جمله برنامه‌های شبکه افلاک است‌.

احمدی با اشاره به اینکه رادیو لرستان نیز با تدارک برنامه‌های معارفی به استقبال ماه رمضان می‌رود، افزود: برنامه‌های «سحرعاشقی» ویژه سحر، «نان و نمک» ویژه افطار و «جزءخوانی قرآن» از ویژه‌برنامه‌های صدای لرستان در ماه بهار قرآن است.

سرپرست صداوسیمای لرستان با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه نان و نمک به تهیه‌کنندگی زینب منوچهرآبادی هر روز ساعت ۱۹ و به‌مدت ۸۰ دقیقه قبل از اذان مغرب به‌صورت زنده پخش می‌شود، اضافه کرد: گزارش مردمی، پخش پیام‌های مخاطبان، بحث‌های کارشناسی موضوعی و احکام، تواشیح، کارشناس سلامت و تغذیه از آیتم‌های این برنامه است.

وی بیان کرد: همچنین ویژه‌برنامه سحر عاشقی به تهیه‌کنندگی رضا طرحانی قبل از اذان صبح به‌مدت نیم ساعت با آیتم‌هایی مانند گفتار مجری، بحث کارشناسی، ادعیه و مناجات سحر، تواشیح و سرودهای معارفی و حکایات عرفانی تهیه و پخش می‌شود.

سرپرست صداوسیمای لرستان ادامه داد: برنامه جزءخوانی قرآن هر روز در دو نوبت صبح و عصر از رادیو لرستان پخش می‌شود، همچنین شرح دعای ابوحمزه ثمالی و دعای افتتاح از دیگر برنامه‌های رادیو لرستان در این ماه مبارک است.

احمدی با اشاره به اینکه معاونت فضای مجازی نیز با تدارک برنامه‌هایی سعی دارد لحظاتی معنوی را برای روزه‌داران فراهم کند، اضافه کرد: این معاونت با فراخوان و انتشار پویش‌های مردمی از قبیل تولید ۱۵ ویدئوکلیپ حکمت رمضان بر اساس نهج‌البلاغه، سفره‌های آسمانی و ساده افطاری، تقطیع آیتم‌های برنامه‌های رمضانی صداوسیمای مرکز لرستان و انتشار آن در کانال و شبکه‌های اجتماعی، پویش عکس روزه اولی‌ها، پویش روز قدس، پویش کمک‌های مؤمنانه، استفاده از طرح‌های گرافیکی، پوستر، تولید استوری موشن، اینفوگرافیک، انتشار پادکست و محتوای صوتی با هدف معرفی آیات قرآنی برای استفاده و بارگذاری در کانال و پیج شبکه افلاک و رادیو نما در خدمت هم استانی‌های روزه‌دار است.

انتهای پیام
captcha