۹۳۹ شعبه اخذ رأی در چهارمحا‌ل‌وبختیاری پیش‌بینی شده است
کد خبر: 3976347
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

۹۳۹ شعبه اخذ رأی در چهارمحا‌ل‌وبختیاری پیش‌بینی شده است

دبیر ستاد انتخابات چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ۹۳۹ شعبه رأی‌گیری برای اخذ آرای مردمی در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در سطح استان پیش‌بینی شده است، گفت: از این تعداد ۷۵۲ شعبه ثابت و ۱۸۷ شعبه سیار است.

ملک‌محمد قربانپور، دبیر ستاد انتخابات چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص روند تأیید صلاحیت داوطلبان شرکت کننده در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان، اظهار کرد: در مهلت قانونی ۹۳۲ نفر ثبت‌نام خود را قطعی کردند، پس از اعلام نتایج اولیه صلاحیت ۸۵۵ داوطلب در هیئت اجرایی انتخابات تایید شد.

وی گفت: از ۸۵۵ داوطلب تایید شده در هیئت اجرایی، ۷۴۴ نفر در هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان تایید و ۸۳ نفر نیز رد صلاحیت شدند.

قربانپور با اشاره به تعیین مهلت چند روزه برای اعتراض داوطلبان به نتایج تایید صلاحیت‌ها، بیان کرد: در نهایت پس از رسیدگی به اعتراضات، مجموعا صلاحیت ۸۰۲ داوطلب توسط هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در چهارمحال و بختیاری تایید شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۳۹ شعبه رای‌گیری برای اخذ آرای مردمی در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در سطح چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است، بیان کرد: از این تعداد ۷۵۲ شعبه ثابت و ۱۸۷ شعبه سیار است.

دبیر ستاد انتخابات استان با بیان اینکه در شهرها از ۳۶۳ شعبه در نظر گرفته شده برای اخذ آرا ۲۰ شعبه سیار و مابقی ثابت است، گفت: همچنین در بخش روستایی از ۵۷۶ شعبه در نظر گرفته شده برای اخذ آرا، ۱۶۷ شعبه سیار و مابقی ثابت هستند.

وی ادامه داد: لردگان با ۲۱۳ شعبه بیش‌ترین تعداد شعب اخذ رأی و شهرستان بن با ۲۷ شعبه کمترین میزان شعب اخذ رأی را به خود اختصاص داده است، همچنین بیش‌ترین شعب سیار روستایی در شهرستان کوهرنگ به‌علت پراکندگی جمعیت در نظر گرفته شده است.

قربانپور تصریح کرد: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی مناسب در هنگام رأی‌گیری، تعداد شعب اخذ رأی در چهارمحال و بختیاری نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸، نزدیک به ۲۰۰ شعبه افزایش پیدا کرده است.

دبیر ستاد انتخابات استان در پایان تصریح کرد: طبق قانون، فرمانداران به‌مدت سه روز از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ خردادماه فرصت دارند لیست اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده را به‌صورت آگهی منتشر کنند.

انتهای پیام
captcha