آخرین برآورد ایسپا از مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰
کد خبر: 3976767
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

آخرین برآورد ایسپا از مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰

سرپرست جهاددانشگاهی استان هرمزگان از آخرین برآورد مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در خصوص میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: مشارکت شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری بعد از برگزاری دومین مناظره ۴۱ درصد محاسبه شده است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، محمد دلپسند، سرپرست این نهاد، امروز، 21 خردادماه، اظهار کرد: شهریور ۱۳۹۹ تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در مجموع ۱۰ موج نظرسنجی انتخاباتی با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال (8 موج به شیوه مصاحبه تلفنی با اندازه نمونه تقریبی ۱۵۰۰ نفر و 2 موج به شیوه مصاحبه حضوری در میادین و معابر با اندازه نمونه ۵۱۲۰ نفر) کل کشور و به‌تبع آن در هرمزگان اجرا شد.

وی اضافه کرد: آخرین برآورد ایسپا از مشارکت شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری بعد از برگزاری دومین مناظره ۴۱ درصد محاسبه شده است. نتایج نشان می‌دهد ۳۷ درصد از پاسخگویان، مناظره دوم را تماشا کردند و در مقابل ۶۳ درصد به این سؤال پاسخ منفی داده‌اند.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان هرمزگان بیان کرد: 68.3 درصد از پاسخگویانی که در انتخابات مشارکت می‌کنند گفتند که نامزد موردنظر را انتخاب کرده‌اند و در مقابل ۳۱.۷ درصد هنوز نامزد موردنظرشان را انتخاب نکرده‌اند.

دلپسند تصریح کرد: از میان افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند (فارغ از اینکه نامزد نهایی خود را انتخاب کرده‌اند یا انتخاب نکرده‌اند)، ۶۳.۶ درصد ابراهیم رئیسی، ۷.۱ درصد محسن رضایی، ۳.۵ درصد سعید جلیلی، ۳.۱ درصد عبدالناصر همتی، ۲.۸ درصد امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، ۲.۱ درصد علیرضا زاکانی و ۰.۹ درصد محسن مهرعلیزاده را برگزیده‌اند. ۱۷ درصد به این سؤال پاسخ ندادند.

وی یادآور شد: ایسپا موج دهم نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری را با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور (شهر و روستا) و اندازه نمونه ۵۱۲۱ نفر از طریق مصاحبه حضوری در میادین و معابر شهرها و روستاها در تاریخ ۱۹ و ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ اجرا کرده است.

انتهای پیام
captcha