شمیم عطر رضوی در کردستان
کد خبر: 3978626
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

شمیم عطر رضوی در کردستان

با حضور کاروان «زیر سایه خورشید» و حاملان بیرق امام رضا(ع) شمیم عطر رضوی در استان کردستان پیچید.

نامگذاری دهه اول ماه ذی‌القعده به دهه کرامت که مزین به تولد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) است، تبلور منزلت، عزت، شرافت، انسانیت، رأفت، مهربانی، احسان، جوانمردی و سخاوت است که از درگاه این خواهر و برادر سرچشمه می‌گیرد و برکات وصف‌ناپذیری را به همراه دارد.

دهه کرامت تداعی‌کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان والامقام و گرانقدر جهان است. دهه‌ای که تمام مفاهیم سازنده‌ای که در فرهنگ اسلامی وجود دارد را به یکباره در دل خود جمع کرده است.

مردم اهل سنت شافعی مذهب کردستان از گذشته تاکنون ارادت ویژه‌ای به اهل بیت(ع) به‌ ویژه امام رضا(ع) داشته‌اند که مؤید این مطلب استقبال بی‌نظیر مردم کردستان از بیرق امام رضا(ع) و خلق هزاران اثر فاخر ادبی، هنری و عرفانی از سوی شعرا، علما و ادبای اهل سنت کردستانی در نعت و منقبت اهل بیت(ع) است.

همزمان با جشن‌های دهه کرامت و در آستانه میلاد امام رضا(ع) امروز، 29 خردادماه بار دیگر با حضور کاروان «زیر سایه خورشید» کردستان معطر از عطر و بوی رضوی شد.

حسین اسدی، مدیر کاروان «زیر سایه خورشید» استان کردستان، در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به اینکه چهاردهمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید امسال در داخل کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان امکان برگزاری جشن‌ها وجود ندارد.

وی افزود: امسال در چهاردهمین سال جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید ۶۵ کاروان به مناطق مختلف کشور اعزام شده و به اجرای برنامه های مختلف می‌پردازند.

مدیر کاروان زیر سایه خورشید کردستان با اشاره به ورورد کاروان زیر سایه خورشید امروز، 29 خردادماه به استان کردستان افزود: جشن‌ها و برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید از 29 خردادماه آغاز و تا چهارشنبه، دوم تیرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید به مدت 14 سال است که در سراسر کشور با حضور بیرق امام رضا(ع) در استان‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد.

اسدی به برنامه‌های اجرای این کاروان طی این هفته اشاره و اظهار کرد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حضور بیرق امام رضا(ع) در شهرستان‌های دهگلان، قروه، بیجار، سنندج و کامیاران، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، عطرافشانی حرم هاجره خاتون سنندج، تجلیل از خانواده شهدا از جمله برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید است.

وی افزود: برگزاری شب شعر رضوی، حضور در جشن تکلیف دختران دانش‌آموز و توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمندان و تجلیل از خانواده‌های محروم استان از دیگر برنامه‌های دهه کرامت و کاروان زیر سایه خورشید در استان کردستان است.

مدیر کاروان زیر سایه خورشید کردستان به اقدامات یکسال گذشته آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و طبق مصوبه شورای امنیت ملی درهای حرم بسته شد اما با مدیریت خوب تولیت این زمان تبدیل به فرصت شد. در این دوران بازسازی دروازه مطهره، ضریح مطهر و نورپردازی حرم و یک میلیون و ۸۰۰ هزار بسته معیشتی در کشور و یک میلیون‌ وعده غذای گرم در حاشیه شهر مشهد توزیع شد.

وی کمک به نظام سلامت و توزیع یک میلیون لیتر مواد ضدعفونی، یک میلیون ماسک n۹۵ به وزارت بهداشت را از دیگر اقدامات آستان در ایام کرونا اعلام کرد و گفت: خادمام یاران سلامت نیز همراه کادر درمان در بیمارستان‌ها بودند.

مدیر کاروان اعزامی زیر سایه خورشید به استان کردستان همچنین به اعزام بین‌المللی این کاروان اشاره کرد و افزود: از سال گذشته و به دلیل شیوع ویروس کرونا اعزام بین‌المللی نداریم اما در سال‌های گذشته کاروان حامل بیرق مطهر رضوی به ۲۷ کشور جهان اعزام شده است.

مرتضی ملاولی، دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کردستان، نیز در این نشست گفت: تمام کارهای این دبیرخانه خیرمدار و خادم‌یار بوده و هیچ اعتبار دولتی در این زمینه استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به خدمات این دبیرخانه در قالب ۲۰ کانون تخصصی و عمومی در حوزه‌های مختلف یادآور شد: در قالب این کانون‌ها خدمات مختلفی شامل توزیع ۷۰۰ بسته ارزاق بین نیازمندان و سفره مهربانی در ماه رمضان انجام می‌شود.

مجید آوج

انتهای پیام
captcha