اجاره‌بها، ۲ شعبه جامعةالقرآن ازنا را به تعطیلی کشاند
کد خبر: 3979734
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
مدیر جامعةالقرآن ازنا:

اجاره‌بها، ۲ شعبه جامعةالقرآن ازنا را به تعطیلی کشاند

مدیر جامعةالقرآن ازنا با اشاره به فعالیت این جامعةالقرآن در قالب سه شعبه در این شهرستان، گفت: به‌دلیل بالا رفتن اجاره‌ و رهن ساختمان‌ها و ناتوانی در پرداخت اجاره‌بها مجبور شدیم دو شعبه از سه شعبه جامعةالقرآن ازنا را تعطیل کنیم و در حال حاضر فقط شعبه مرکزی فعال است.

پنجشنبه ارسال شود// بالا رفتن اجاره‌بها ۲ شعبه جامعةالقرآن ازنا را به تعطیلی کشاندمعصومه توکلی، مدیرمسئول جامعةالقرآن ازنا در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، استیجاری بودن مکان را مهمترین مشکل این مرکز ذکر کرد و گفت: جامعةالقرآن ازنا در سال ۸۱ زیر نظر جامعةالقرآن قم فعالیت خود در شهرستان ازنا را آغاز کرد و تا سال گذشته در قالب سه شعبه فعالیت داشت.

وی افزود: متأسفانه به‌دلیل بالا رفتن اجاره‌ و رهن ساختمان‌های مسکونی و ناتوانی ما در پرداخت اجاره‌بها مجبور شدیم دو شعبه از سه شعبه این جامعةالقرآن را تعطیل کنیم و در حال حاضر فقط شعبه مرکزی فعال است.

توکلی با بیان اینکه در حال حاضر نیز برای تأمین اجاره شعبه مرکزی استیجاری جامعةالقرآن با مشکل مواجه هستیم، ادامه داد: با توجه به بالا بودن اجاره‌بها مجبور شدیم شهریه قرآن‌آموزان را از 50 هزار تومان به 70 هزار تومان افزایش دهیم که پرداخت این مبلغ برای بسیاری از قرآن‌آموزان مشکل بود و ما برای اینکه قرآن‌آموزان خود را از دست ندهیم به خانواده‌ها اعلام کردیم هر کدام قادر به پرداخت شهریه اضافه نیستند می‎توانند با همان شهریه سابق برای ثبت‌ نام فرزندان خود اقدام کنند.

این فعال قرآنی با بیان اینکه در مقطعی از زمان به‌دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره، حتی شعبه مرکزی جامعةالقرآن ازنا نیز در آستانه تعطیلی قرار گرفت، گفت: برای جلوگیری از تعطیل شدن جامعةالقرآن مجبور شدیم از خیرین کمک بگیریم و علاوه‌ بر این اقدام به ختم قرآن و اختصاص پول‌های جمع‌آوری شده این ختم‌ها برای اجاره‌بها کردیم و به این وسیله تاکنون توانسته‌ایم مانع از تعطیل شدن شعبه اصلی جامعةالقرآن شویم.

توکلی خواستار مساعدت خیران ازنایی در زمینه در اختیار گذاشتن یک مکان جهت استفاده جامعةالقرآن شد و افزود: جامعةالقرآن ازنا که طی سال‌های متمادی توانسته است در آموزش قرآن به کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان موفق عمل کند به‌دلیل استیجاری بودن هر چند سال یک‌بار جابجا می‎شود و این منجر به ایجاد مشکلاتی برای قرآن‌آموزان می‎شود.

مدیر جامعةالقرآن شعبه ازنا نامناسب بودن مکان‌های استیجاری برای فعالیت آموزشی را یک مشکل دیگر این جامعةالقرآن ذکر کرد و ادامه داد: جامعةالقرآن باید یک مکان با چندین اتاق به‌عنوان کلاس آموزشی و محوطه مناسب باشد که متأسفانه بالا رفتن اجاره‌ و رهن خانه‌ها باعث شده ما توانایی اجاره یک مکان مناسب را نداشته باشیم.

توکلی در ادامه به شیوع کروناویروس و تعطیلی کلاس‎های حضوری اشاره کرد و افزود: در این مدت سعی کردیم کلاس پسران نوجوان با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی با حضور حداقل یک و یا دو نفر در هر ساعت، به‌صورت حضوری برگزار شود اما مابقی کلاس‎ها که ویژه دختران و بزرگسالان بود به‌صورت مجازی برگزار شد که خوشبختانه استقبال قرآن‌آموزان از کلاس‎های مجازی قرآن خوب بود.

وی با بیان اینکه جامعة‌القرآن ازنا در زمینه حفظ تخصصی قرآن، حفظ مقطعی، حفظ موضوعی به روش اشاره، روخوانی و روان‌خوانی، حفظ ترتیبی، حفظ جزء ۳۰ قرآن، تجوید و مفاهیم قرآن و آموزش حروف عربی برای خردسالان و بزرگسالان فعالیت دارد، به آغاز کلاس آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن ویژه خردسالان در ایام تابستان اشاره کرد و گفت: در این کلاس 17 قرآن‌آموز خردسال شرکت دارند.

توکلی در خاتمه خواستار حمایت رئیس‌جمهور و دولت جدید از مؤسسات و مراکز قرآنی شد و بیان کرد: جا دارد دولت جدید که روی کار می‎آید نگاه ویژه‌ای به مؤسسات قرآن داشته باشد و رفع مشکلات حوزه قرآن به ویژه تأمین مکان مناسب برای مؤسسات و خانه‌های قرآن را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام
captcha