استقامت و اخلاص؛ رموز موفقیت جامعه / شناسنامه شیراز، بقاع متبرکه هستند
کد خبر: 3981332
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

استقامت و اخلاص؛ رموز موفقیت جامعه / شناسنامه شیراز، بقاع متبرکه هستند

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز با یادآوری آیات سوره هود گفت: طبق این آیات استقامت، اخلاص و غیره رموز موفقیت یک جامعه هستند.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز امروز، 10 تیرماه در دیدار منتخبین ششمین دوره از شورای شهر شیراز که در مدرسه علمیه منصوریه برگزار شد، به آیه 112 سوره هود « فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ...؛ پس همان گونه كه دستور يافته‏ اى ايستادگى كن...» اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه و آیات بعد از آن 4 دستور را به پیامبر(ص) می‌دهد که نخستین آن استقامت و پیگیری در کارهاست.

وی، استقامت را رمز موفقیت توصیف کرد و افزود: جامعه موفق باید در برابر دشمن‌های داخلی و خارجی استقامت داشته باشد و طبق فرمایش حضرت علی(ع) اگر استقامت کردیم، رستگار خواهیم شد.

حدائق به اهمیت رفاقت بعد از پایان رقابت‌های انتخاباتی اشاره کرد و افزود: باید مراقب باشیم تا دوگانگی و تخریب در جامعه بعد از انتخابات رقم نخورد و از افرادی که توانایی خدمت داشته اما رأی کافی برای ورود به شورای شهر کسب نکرده‌اند، استفاده کرد.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس، دومین دستور خداوند را در آیات سوره هود را اخلاص برشمرد و گفت: یکی از عواملی که جامعه را موفق می‌کند اخلاص است. اگر خدانگری در جامعه وجود داشته باشد، جامعه سالم خواهد شد و به واسطه اخلاص است که انسان‌ها از خصائص شیطانی در امان می‌مانند.

وی بر ضرورت رعایت عدالت در ارائه خدمات شهری در مناطق بالا و پایین شهر تأکید کرد و افزود: در برهه‌ای در جمع شهرداران کلان شهرهای کشور بیان کردم اینکه عده‌ای بیان می‌کنند پول بالاشهر را در بالاشهر و پایین شهر را در پایین شهر هزینه کنید یک نظریه غلطی است. باید در این زمنیه از خداوند یاد بگیریم که می‌فرماید پول غنی را بگیرید و به فقیر بدهید.

حدائق ادامه داد: در واقع باید بدانیم خداوند به شهری نمره مطلوب می‌دهند که خداشناسی و اخلاق‌محوری در آن شهر وجود داشته باشد، خداوند به یک شهر یک میلیون جمعیتی در تعبیر خود روستا می‌گوید چراکه مردم با معارف الهی آشنا نشدند و خداشناس نشدند، از نگاه قرآن کریم برخی از کلان‌شهرهای ما روستا و برخی از روستاها شهر هستند.

مسئول حوزه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) شیراز، یکی از دغدغه‌های جدی را بالا بردن سطح دینی و فرهنگی شهر برشمرد و گفت: در بخشی از اطراف شهر شیراز و روستا ها مساجد باید خانه عالم داشته باشد و امکانات در اختیار آنان قرار داد، توسعه کارهای فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن انتقاد از برخی مدیران که توجه به مسائل مذهبی شهر ندارند، گفت:  شناسنامه شیراز به تنهایی باغ ارم نیست بلکه شناسنامه شیراز جنت‌تراز احمدبن موسی(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) و امامزادگان واجب‌التعظیم و قبرستان دارالسلام و مدرسه علمیه منصوریه است.

حدائق به دیگر آیات سوره هود اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیات حضور جمعی و پرهیز از طغیان‌گری را مورد تأکید قرار داده است که باید بدان‌ها توجه کرد.

انتهای پیام
captcha