پرداخت اجاره‌بها؛ از معضلات مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3996504
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
سیده فاطمه حسن‌پور سوق بیان کرد:

پرداخت اجاره‌بها؛ از معضلات مؤسسات قرآنی

مدیر مؤسسه قرآنی نسیم هدایت شهرستان کهگیلویه گفت: متأسفانه با افزایش اجاره‌بها مسکن در سال ۱۴۰۰، مؤسسات قرآنی با مشکلات مالی و پرداخت اجاره‌بها به‌عنوان یک معظل روبرو هستند.

اجاره مسکن مؤسسات قرآنی سر به فلک کشیده است

سیده فاطمه حسن‌پور سوق، مدیر مؤسسه قرآنی نسیم هدایت شهرستان کهگیلویه در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: نظارت‌ها در زمینه اجاره‌بهای مسکن به خوبی انجام نمی‌شود و موضوع سر به فلک کشیدن اجاره بهای مسکن بخش عمده‌ ناشی از تورم و مشکلات اقتصادی موجود در جامعه است.

وی ادامه داد: متأسفانه تاکنون تسهیلات بانکی در جهت رهن مسکن از سوی نهادهای متولی به این مؤسسه صورت نگرفته و در زمینه درآمدزایی و وضعیت مالی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

حسن‌پور افزود: از دولت جدید توقع داریم مشکلات جامعة‌القرآن‌ها و مؤسسات قرآنی را به‌صورت مدون بررسی کرده و با ارائه دستورالعمل‌های لازم در جهت رفع مشکلاتی مانند مسکن، امکانات رفاهی و کمک‌های بلاعوض اقداماتی انجام شود.

وی اضافه کرد: در جامعه اسلامی و دینی شایسته نیست که جامعة‌القرآن یا مؤسسه قرآنی به دلیل مشکلات مالی دست از کار فرهنگی و قرآنی بکشند که در این راستا از  رئیس جمهور جدید درخواست داریم که به فریادمان برسند.

این فعال قرآنی ادامه داد: متولیان امور قرآنی در مرکز نیز باید مشکلات مؤسسات را به گوش مسئولان برسانند تا ابزارهای حمایتی در این زمینه به مراکز قرآنی و جامعة‌القرآن‌ها صورت بگیرد.

حسن‌پور در پایان یادآور شد: بیماری کرونا ضربه‌های مهلکی را به همه مراکز قرآنی وارد کرد  جای دارد مسئولان هر چه سریعتر به این مهم ورود پیدا کنند تا این مراکز به تعطیلی کشیده نشوند، البته بسیاری از کلاس‌های آموزشی به‌دلیل بیماری کرونا به‌صورت غیر حضوری در حال برپایی است.

انتهای پیام
captcha