حیات دوباره با گذشت اولیای دم بعد از ۱۰ سال
کد خبر: 4001912
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

حیات دوباره با گذشت اولیای دم بعد از ۱۰ سال

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان گفت: با میانجی‌گری اعضای شعبه ویژه شورای حل اختلاف ویژه زندانیان سنندج در جلب رضایت خانواده اولیای دم، پرونده قصاص نفس مددجوی زندانی پس از تحمل ۱۰ سال حبس به صلح و سازش انجامید.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهادر اسدی، معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان امروز، 11 مهرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان از سازش دومین پرونده قتل در دادگستری استان کردستان در سال جاری و با میانجی‌گری اعضای شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندانیان سنندج خبر داد.

وی افزود: با میانجی‌گری اعضای شعبه ویژه شورای حل اختلاف ویژه زندانیان سنندج در جلب رضایت خانواده اولیای دم، پرونده قصاص نفس مددجوی زندانی به صلح و سازش انجامید و زندانی پس از تحمل 10 سال حبس از زندان آزاد شد.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان به جزئیات این پرونده اشاره و بیان کرد: در سال 1391 بر اثر نزاع دو دوست قدیمی در شهرستان سنندج یک مورد قتل حادث و پس از دستگیری قاتل و طی مراحل دادرسی نهایتا رأی به قصاص قاتل در شعبه دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر شد.

وی افزود: با دستور دادستان سنندج، پرونده مذکور به شعبه ويژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج جهت صلح و سازش ارجاع شد که با تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم، در نهایت پرونده با اصلاح ذات‌البین مختومه شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان با قدردانی از زحمات اعضای شورای حل اختلاف سنندج و سایر معتمدین و متنفذان محلی در فراهم کردن زمینه جلب رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد یادآور شد: با توجه به حضور روحانیت در ترکیب شعب شورا‌های حل اختلاف، توانمندی بالقوه و بالایی در جهت حل و فصل اختلافات مردم به‌ویژه در پرونده‌های مهم قتل وجود دارد.

انتهای پیام
captcha