تبلیغ و ترویج سبک زندگی قرآنی در سایه نیازهای روز جامعه
کد خبر: 4002813
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴

تبلیغ و ترویج سبک زندگی قرآنی در سایه نیازهای روز جامعه

غلامرضا احمدی، روانشناس و پژوهشگر با بیان اینکه سبک زندگی قرآنی، راه زندگی صحیح را به ما نشان می‌دهد، افزود: اگر قرآن با سبک و روش زیبا و به‌روز به مردم ارائه شود در آن زمان می‌توان در تبلیغ و ترویج سبک زندگی قرآنی موفق بود.

ارسالی چهارشنبه//تبلیغ و ترویج سبک زندگی قرآنی با توجه به نیازهای روز جامعهغلامرضا احمدی، روانشناس و پژوهشگر سبک زندگی قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان گفت: بسیاری از مردم در انتخاب شیوه و سبک زندگی دچار مشکل هستند و گاهاً شیوه خاصی برای زندگی ندارند و بسیاری به طور ناخودآگاه از روش و سبک زندگی غربی حمایت می‌کنند‌ و متأسفانه امروز این روش جزئی از فرهنگ شده است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی قرآنی، در واقع نوع زیستن را به انسان‌ها معرفی می‌کند و آیات بی‌شماری دال بر این موضوع وجود دارد، افزود: در قرآن باید‌ها و نباید‌های بسیاری وجود دارد که رعایت آن‌ها در زندگی، از عوامل شکل‌دهنده سبک زندگی است، قرآن برای سبک زندگی، الگوی خاصی را مدنظر دارد و می‌توان از مجموع مباحث اعتقادی، اخلاقی، تاریخی، عبادی و احکامی قرآن به سبکی خاص در زندگی دست یافت.

احمدی با بیان اینکه سبک زندگی قرآنی، راه زندگی صحیح را به ما نشان می‌دهد، تصریح کرد: اگر قرآن با سبک و روش زیبا و به‌روز به مردم ارائه شود حتماً می‌توانیم در تبلیغ و ترویج سبک زندگی قرآنی موفق باشیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه آنچه امروز از آموزه‌های قرآنی در سینه داریم اطلاعاتی است که از طریق خانواده به‌صورت موروثی رسیده است و بسیاری از این اطلاعات مبنای قرآنی ندارند، تصریح کرد: مسئله‌ سبک زندگی اسلامی باید در مجالس مذهبی و کرسی‌های تلاوت قرآن دنبال شود و آموزه‌های قرآنی و راهکارهای آن در زندگی برای حل مشکلات خانواده باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد تا از این طریق کاربرد آیات قرآن برای مردم ملموس‌تر شود.

احمدی با بیان اینکه آموزش قرآن را باید از قالب‌های سنتی خارج کنیم و نگاهی درمان‌جویانه به قرآن داشته باشیم، تصریح کرد: در قرآن کریم بیش از 150 آیه در مورد مسائل خانواده بیان شده است که باید در آیات قرآن تدبر داشته باشیم و آنها را با مسائل روز تطبیق دهیم.   

 

انتهای پیام
captcha