عدالت فرهنگی با فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد در روستاهای البرز محقق می‌شود
کد خبر: 4004896
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

عدالت فرهنگی با فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد در روستاهای البرز محقق می‌شود

مدیرستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز از فعالیت 30 کانون مسجد در روستاهای استان خبرداد و گفت: در اجرای رویداد ملی «فهما» کانون‌های روستایی همواره از پیشگامان هستند.

عدالت فرهنگی با فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد در روستاهای البرز محقق می‌شود

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، از فعالیت 30 کانون مسجد در روستاهای استان خبرداد و گفت: روستاها نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند و برای پیشرفت و رشد اقتصادی، عرصه فرهنگ یکی از حوزه‌های اثرگذار است به طور مثال برای ترویج کارآفرینی و کار جهادی ابتدا باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد و این فرهنگ را می‌توان با استفاده از آموزه‌های دینی نهادینه کرد.

وی افزود: کانون‌های مساجد به عنوان مجموعه‌ای فرهنگ‌ساز که در مسیر ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی قدم برمی‌دارد، می‌تواند در عرصه فرهنگ در روستاها اثرگذار باشد و با همین رویکرد هم برنامه‌های متعددی از سوی کانون‌های مساجد در روستاها در حال اجراست.

این مسئول تأکید کرد: با توجه به اینکه مجموعه‌ها و مراکز فرهنگی فعال در روستاها بسیار کم هستند، فعالیت کانون‌های مساجد در روستاها و مناطق کم‌برخوردار سبب شده تا عدالت فرهنگی در این مناطق هم محقق شود و مردم روستا بتوانند از برنامه‌های این مجموع منتفع شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز خاطرنشان کرد: در اجرای رویداد ملی «فهما» هم کانون‌های روستایی همواره از پیشگامان هستند و در سال جاری که این رویداد با شعار «به توان مردم» برگزار می‌شود امیدواریم کانون‌های روستایی با ثبت فعالیت‌های خود در سامانه بچه‌های مسجد و کسب امتیاز بالا ظرفیت خود را در معرض دید همگان قرار دهند.

انتهای پیام
captcha