پدافند غیرعامل راهگشای پیشرفت‌هاست
کد خبر: 4009762
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

پدافند غیرعامل راهگشای پیشرفت‌هاست

معاون سیاسی ـ امنیتی فرمانداری ویژه ملایر گفت: پدافند غیرعامل یکی از مؤثرترین ابزار برای پیشگیری، آموزش و آگاه‌سازی افراد جامعه در برابر تهدیدات و آسیب‌هاست که اگر درست به آن توجه شود راهگشاست.

حسین فارسی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حسین فارسی، معاون سیاسی ـ امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان ملایر، ظهر امروز، 10 آبان‌ماه در جلسه کمیته پدافند غیرعامل که به‌مناسبت هفته پدافند غیرعامل در سالن جلسات شهدای فرهنگی اداره آموزش و پروش ملایر برگزار شد، با اشاره به تلاش شبانه‌روزی فرهنگیان در آموزش‌های مجازی، اظهار کرد: تغییر سریع سیستم آموزشی در راستای هماهنگی با زیست‌بوم جامعه در پی شیوع بیماری کرونا یک پدافند است.

وی با بیان اینکه مؤثرترین ابزار برای پیشگیری، آموزش و آگاه‌سازی افراد جامعه در برابر تهدیدات و آسیب‌ها، پدافند غیرعامل است، گفت: پدافند غیرعامل راهگشای پیشرفت‌هاست اگر درست به آن توجه شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی فرمانداری ویژه ملایر مهم‌ترین اهداف پدافند غیرعامل در کشور را دفاع از سرمایه‌های انسانی، کاهش آسیب‌پذیری نظام در برابر تهدیدهای دشمنان و تلاش برای پایداری و اقتدار ملی دانست و گفت: آموزش و پرورش در زمینه پدافند غیرعامل بسیار جدی، مطلوب و هماهنگ عمل کرده است.

در ادامه محمدرضا بشری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر و رئیس کمیته پدافند غیرعامل اداره آموزش و پرورش ملایر، بیان کرد: رعایت پدافند غیرعامل در تمام دستگاه‌ها باعث توانمند شدن آن‌ها و نهادینه شدن فرهنگ مصون‌سازی در زیرساخت‌ها و محیط‌‌های مهم و آمادگی دفاعی در تمام سطوح در برابر تهدیدات به‌خصوص تهدیدات نوین می‌شود.

بشری با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش، گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ پدافند غیرعامل با آموزش دانش‌آموزان، معلمان و اولیا، شناسایی آسیب‌ها و تهدیدات دستگاه تعلیم و تربیت چه در حوزه پرسنلی و دانش‌آموزی و چه تأسیسات برای انجام اقدامات پیشگیرانه و همکاری با کمیته پدافند غیرعامل استان و سایر دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری و کنترل آسیب‌ها سه رویکرد اساسی دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان ملایر در حوزه پدافند غیرعامل است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر بیان کرد: هفته پدافند غیرعامل نمادی است که آمادگی لحظه به لحظه را در برابر هرگونه تهدید احتمالی را به افراد گوشزد می‌کند و ما نیز در مجموعه آموزش و پرورش همواره آمادگی در برابر تهدیدات و چالش‌های احتمالی را از اولویت‌های کاری خود قرار داده‌ایم.

انتهای پیام
captcha