جبران کم‌کاری برخی مسئولان توسط دفاتر تسهیل‌گری
کد خبر: 4009903
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

جبران کم‌کاری برخی مسئولان توسط دفاتر تسهیل‌گری

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: دفاتر تسهیل‌گری به طور مستقیم شناسایی و ارزیابی آسیب‌های اجتماعی را برعهده دارند و به نوعی کم کاری و ترک فعل برخی مسئولان را جبران می می‌کنند.

پایگاه انسجام بخشی اجتماعی قضایی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدمهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان عصر روز گذشته 10 آبان‌ماه در بازدید از روستای الله‌آباد و دفتر تسهیل‌گری این منطقه افزود: راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری ابداع و ابتکار خلاقانه‌ای از سوی مقام معظم رهبری بوده که پل ارتباطی بین مردم و مسئولان به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه دفاتر تسهیل‌گری برای شناسایی آسیب‌ها و ارائه راهکار ایجاد شده‌اند، ادامه داد: این دفاتر به معرفی آسیب‌ها، موانع، مشکلات و چالش‌های سطح جامعه پرداخته و دغدغه‌های آن‌ها با عدم توجه مسئولان و کوتاهی آن‌ها دوچندان و دشوارتر شده است.

این مقام قضایی با بیان اینکه بحث آموزش‌ها، توانمندسازی و فرهنگ‌سازی در سطح جامعه و مردم وظیفه مسئولان است، تصریح کرد: مسئولان اجرایی و فرهنگی برابر قانون وظیفه دارند در راستای فرهنگ سازی و آموزش آحاد جامعه و ایجاد زیرساخت‌های لازم اقدام کنند.

قویدل ضمن تأکید بر اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان مصمم است برابر وظایف و اختیارات قانونی، علل و عوامل بروز آسیب‌ها را شناسایی و با همکاری سایر دستگاه‌ها نسبت به پیشگیری و کاهش آن اقدام کند، افزود: نخست باید دفاتر تسهیل‌گری مشکلات را به‌صورت موضوعی به این معاونت اطلاع دهند تا بتوانیم از دستگاه‌های مختلف مطالبه کنیم.

وی همچنین گفت: در برنامه‌هایی که در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان قرار دارد و همچنین در اقدامات پیشگیرانه، مسئله حاشیه‌نشینی و آسیب‌های آن بارها مطرح شده و مورد تأکید قرار گرفته است و معضلاتی همچون انشعابات غیرمجاز آب، برق و گاز، فعالیت کودکان کار، تکدی‌گری، اعتیاد و سایر آسیب‌ها عنوان شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: پیگیری این مشکلات تا رسیدن به نتیجه مطلوب از وظایف ما به شمار می‌رود و لازم است به مقوله حاشیه‌نشینی نگاه خاصی داشته باشیم.

قویدل گفت: البته بخشی از مطالعات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان پیرامون حاشیه‌نشینی است که این موضوعات به‌صورت سهم هریک از دستگاه‌ها در شورای پیشگیری از وقوع جرم مطرح، پیگیری و مطالبه خواهند شد.

وی با یادآوری اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کرمان آمادگی دارد آموزش‌های لازم را در قالب دوره‌های تربیت مربی به مربیان روستای الله‌آباد ارائه کند، افزود: آموزش مهارت‌های ۲۳ گانه به فرزندان و والدین و همچنین ارائه به روزترین محتواها به اهالی این منطقه از ضروریات است.

این مقام قضایی یادآور شد: مانند پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی ـ قضایی که در محله شهید همت(صنعتی) راه‌اندازی شد، نیاز است در روستای آلله‌آباد نیز این پایگاه ایجاد شود چراکه حضور دستگاه قضایی در این محلات به منظور انسجام و همگرایی سایر دستگاه‌ها تأثیر به‌سزایی در رفع مشکلات و معرفی معضلات حاشیه شهر خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: دغدغه رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز بر شناسایی و رفع مشکلات حاشیه شهر است و می‌توان از ظرفیت خیرین، نهادهای مردمی، سازمان‌های مردم نهاد و سایر دستگاه‌ها و با ساماندهی، انسجام و تقسیم کار به حل این معضلات پرداخت.

انتهای پیام
captcha