1700 مداح در استان اردبیل فعالیت می‌کنند
کد خبر: 4012776
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

1700 مداح در استان اردبیل فعالیت می‌کنند

رئیس کانون مداحان استان اردبیل، گفت: هم‌اکنون یک هزار و ۷۰۰ مداح در استان دارالارشاد اردبیل فعالیت دارند.

 فعالیت 1700 مداح در استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، داوود همایون، رئیس کانون مداحان استان اردبیل، 22 آبان‌ماه، در کارگاه آموزشی مداحی در اردبیل، اظهار کرد: هم‌اکنون یک هزار و ۷۰۰ مداح در استان دارالارشاد اردبیل فعالیت دارند که در این زمینه شناسایی استعداد مداحان جوان و تقویت هنر مداحی در استان اردبیل بیش از هر موضوع دیگری حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: اردبیل مهد بزرگان و شخصیت‌های برجسته مداحی در سطح ملی و بین المللی است که لازمه حفظ این میراث ارزشمند، تقویت جایگاه اصیل مداحی و کشف پتانسیل‌های جدید در این عرصه فرهنگی و مذهبی و ارج نهادن به جایگاه کانون مداحان در استان اردبیل است.

رئیس کانون مداحان استان اردبیل، گفت: خوشبختانه جوانان پرشور و بااستعداد اردبیل، استقبال خوبی از این کارگاه داشتند و مداحان و شاعران مشهور اردبیلی همچون شاعر آئینی غلامرضا هادی و مادحین محمد باقر تمدنی و بهروز سرباز و مربی قرآن علی فروتن به تدریس آداب مداحی، اصول مداحی، ردیف شناسی، ردیف خوانی، مقتل خوانی و آموزش قرآن پرداختند.

همایون ادامه داد: فعالیت یک هزار و ۷۰۰ مداح در استان، بزرگ‌ترین ظرفیت فرهنگی و تبلیغی در استان است که در اعصار مختلف از تاریخ اسلام، مداحان با نفس روحانی خویش توانسته‌اند ارتباط معنوی مردم با ائمه اطهار(ع) را فراهم آورده و همواره در احیای ارزش‌های دینی پیشقدم باشند.

وی تصریح کرد: حمایت بیمه‌ای از مداحان نیز از اهم مواردی است که در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور تاکنون 200 نفراز مداحان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha