همدان؛ رتبه اول کشور در چاپ کتاب
کد خبر: 4013877
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵

همدان؛ رتبه اول کشور در چاپ کتاب

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان همدان از کسب رتبه اول کشور توسط این استان در چاپ کتاب خبر داد.

محمد برخوردار مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، محمد برخوردار، مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان همدان، امروز ۲۵ آبان‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، از چاپ صد عنوان کتاب در سال گذشته و چاپ 60 عنوان کتاب در سال جاری در استان خبر داد و گفت: استان همدان رتبه اول کشور را در زمینه چاپ کتاب کسب کرده است.

وی با اشاره به تولید 41 کتاب صوتی در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: همدان تنها استانی در کشور است که مجوز بارگذاری این کتاب‌های صوتی تولید شده را در ایران صدا دارد، همچنین کتاب‌های تولید شده نیز به صورت روزانه از رادیو همدان پخش می‌شود.

برخوردار با بیان اینکه یادواره رادیویی دفاع ماندگار به صورت زنده از رادیو همدان پخش و از ایران صدا نیز بارگزاری می‌شود، افزود: در حوزه ترجمه کتاب‌های دفاع مقدس نیز 5 عنوان کتاب به زبان‌های انگلیسی، عربی و روسی ترجمه شده‌اند.

وی به آموزش 70 ساعته نویسندگان همدانی اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا این آموزش‌های تخصصی به صورت مجازی و در برخی مواقع نیز به صورت حضوری برگزار شده است.

وی ادامه داد: در جشنواره ادبی یوسف 80 اثر و در جشنواره شعر دفاع مقدس نیز 400 اثر دریافت کردیم که داوری این آثار انجام شده و در آذرماه اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود.

برخوردار به حمایت از نویسندگان نوقلم همدانی تاکید کرد و گفت: 100 نفر از این نویسندگان در سراسر استان شناسایی و بانک اطلاعاتی آنها شکل گرفته است.

وی در پایان گفت: در سال جاری نیز 12 جلسه نقد کتاب به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

 

انتهای پیام
captcha