به‌سازی شبکه برق ۵۰۰ روستای آذربایجان غربی
کد خبر: 4014328
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

به‌سازی شبکه برق ۵۰۰ روستای آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: شبکه برق ۵٠٠ روستای این استان در راستای اجرای طرح «بهارستان» تا پایان سال ۱۴٠٠ به‌سازی می‌شوند.

برق رسانی به روستاها

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، اکبر حسن‌بکلو، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی، ۲۷ آبان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: شبکه برق ۵٠٠ روستای این استان در راستای اجرای طرح «بهارستان» تا پایان سال ۱۴٠٠ به‌سازی می‌شوند که تا امروز این طرح پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی داشته است.

وی افزود: طرح «بهارستان» اردیبهشت‌ماه سال ۱۴٠٠ از سوی شرکت توانیر طراحی شد و در آن شرکت‌های توزیع برق در یک فرآیند پنج ساله شبکه برق را به‌سازی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی ادامه داد: جابه‌جایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تامین ولتاژ مطمئن مشترکان روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح و توسعه شبکه و تأمین برق متقاضیان جدید انشعاب از اهداف طرح «بهارستان» است که با نگاهی جامع و روستامحور در بازه‌های زمانی مشخص انجام می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه توسعه، اصلاح و تقویت زیرساخت‌های روستایی سبب تسریع مهاجرت معکوس به روستاها و رونق گرفتن آن‌ها می‌شود، در این راستا این طرح یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها به‌منظور تقویت زیرساخت‌ روستاها محسوب می‌شود.

حسن بکلو گفت: آذربایجان‌غربی بیش از دو هزار و ۸۱۸ روستا دارد که از این تعداد ۵٠٠ روستا سهمیه اعلامی توانیر برای به‌سازی شبکه روستایی است که این شرکت علاوه بر ۵٠٠ روستای معین شده در طرح «بهارستان»، تعدادی روستای دیگر را نیز مطابق برنامه خود به‌سازی می‌کند.

وی بر جذب ۱٠٠ درصدی اعتبارات و اجرای پروژه‌های به‌سازی ۵۰۰ روستای طرح بهارستان تا پایان سال جاری تاکید کرد و گفت: تصمیم داریم با تلاش‌های جهادگران صنعت برق استان تاپایان سال ۱۴۰۰ کل روستاهای این طرح را به‌سازی کنیم.

انتهای پیام
captcha