رونمایی از ۴۱ عنوان کتاب صوتی در همدان / حمایت از نویسندگان نوقلم؛ مهم‌ترین رویکرد بنیاد حفظ آثار
کد خبر: 4015085
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲

رونمایی از ۴۱ عنوان کتاب صوتی در همدان / حمایت از نویسندگان نوقلم؛ مهم‌ترین رویکرد بنیاد حفظ آثار

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان تأکید کرد: حمایت از نویسندگان نوقلم یکی از مهم‌ترین رویکردهای دفتر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

مهدی ظفری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، مهدی ظفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، امروز 30 آبان‌ماه در آیین رونمایی از 41 عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس که به‌صورت هم‌زمان با رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» برگزار شد، از کسب رتبه نخست کشوری همدان در حوزه چاپ کتب دفاع مقدس خبر داد و گفت: یکی از رویکردهای اصلی دفتر ادبیات دفاع مقدس ترغیب و تشویق از نوقلم‌ها در جامعه است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در سطح کشور یادواره رادیویی (دفاع ماندگار) طراحی شد که با توجه به شرایط کرونا این یادواره تاکنون ۲۴ برنامه داشته که به‌صورت زنده از رادیو همدان و شبکه کشوری ایران صدا پخش شده است.

ظفری تصریح کرد: این آثار مجوز بارگذاری در شبکه پرمخاطب و بین‌المللی «ایران صدا» را پیدا کرده و تاکنون ۱۶۰ هزار مرتبه‌ دانلود شده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان افزود: در بخش ترجمه آثار نویسندگان همدانی نیز پنج عنوان کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه شده است که در هفته پژوهش رونمایی می‌شود.

وی یادآور شد: به‌منظور تخصصی کردن حوزه فعالیت نویسندگان ۷۰ ساعت دوره آموزشی تخصصی در حوزه مصاحبه، تدوین و تبیین خاطرات و تاریخ شفاهی برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان ادامه داد: پخش برنامه «ادبیات پایداری» به‌صورت زنده از رادیو برای معرفی کتاب و نویسندگان اجرا شده است.

سردار ظفری به برگزاری جشنواره ادبی یوسف در استان اشاره کرد و گفت: ۸۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده همچنین در حوزه جشنواره شعر دفاع مقدس نیز ۴۰۰ اثر به دبیرخانه استانی ارسال شده که آذرماه اختتامیه این ۲ جشنواره برگزار خواهد شد.

وی تجلیل از خانواده شهیدان را میثاق دوباره‌ای برای ادامه دادن راهشان دانست و اظهار کرد: باید در راه تشکیل حکومت جهانی مانند شهید سلیمانی نگاه فراجناحی عمل کنیم.

به گزارش ایکنا، در این آیین علاوه بر رونمایی از 41 عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس، به‌صورت هم‌زمان با سراسر کشور از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» نیز رونمایی شد.

کتاب تنها گریه کن نوشته «اکرم اسلامی»، روایت زندگی «اشرف سادات منتظری» مادر شهید «محمد معماریان» است که در انتشارات حماسه یاران به چاپ رسیده و مورد تقریظ رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha