دانشجویان در کنار علم‌آموزی مطالبه‌گر باشند
کد خبر: 4019330
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

دانشجویان در کنار علم‌آموزی مطالبه‌گر باشند

سرپرست دانشگاه ارومیه با بیان اینکه مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها یک ضرورت است گفت: دانشجویان در کنار علم‌آموزی باید مهارت و توانمندی لازم را کسب کرده و مهم‌تر از آن مطالبه‌گر و عدالت‌خواه باشند.

احمدعلی جان‌پور سرپرست دانشگاه ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سردار حبیب شهسواری، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، ۱۶ آذر در همایش «نه به دانشگاه سکولار» اظهار کرد:در حال حاضر بسیجیان میدان‌دار همه صحنه‌های انقلاب هستند و بسیجیان راستین و واقعی کسانی هستند که دل‌شان برای ایران، انقلاب و اسلام می‌تپد و خود را نوکر و خادم مردم دانسته و از هیچ تلاشی برای خدمت به جامعه دریغ نمی‌کنند.

وی افزود: دانشجویان با مطالبه‌گری و داشتن روحیه نقد سازنده، نیازها و مشکلات مردم را به مسئولین انعکاس دهند تا مسئولان برای حل این مشکلات گام بردارند، مسئولان باید روحیه انتقاد‌پذیری داشته، سنگ صبور مردم بوده و فضا را برای مطالبه‌‌گری باز کنند.

احمدعلی جان‌پور، سرپرست دانشگاه ارومیه نیز در این همایش گفت: روز ۱۶ آذر مسیری برای عدالت‌خواهی و استکبارستیزی است که دانشجویان و دانشگاهیان باید از آن به عنوان فضای پویا در راستای مطالبه‌گری، عدالت‌خواهی و استکبارستیزی استفاده کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در یکی از دیدار‌های خود با دانشجویان فرمودند:«دانشگاه باید محل جوش و خروش و خروج دو جریان حیاتی همانند علم و فناوری و تحقق عدالت و آرمان‌گرایی باشد»، اگر این دو مقوله در بین اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاهی جریان داشته باشد به طور قطع به نقطه مطلوب می‌رسیم.

وی افزود: اگر موضوع مهارت‌آموزی محقق نشود و نظام آموزشی توفیق لازم را در تقویت مهارت‌های گوناگون دانشجویان کسب نکند، خسران آموزشی و تربیتی متوجه جامعه می‌شود.

سرپرست دانشگاه ارومیه اضافه کرد: مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها یک ضرورت بوده و دانشجویان در کنار علم‌آموزی باید مهارت و توانمندی لازم را کسب کرده و مهم‌تر از آن مطالبه‌گر و عدالت‌خواه باشند.

انتهای پیام
captcha