رشد 37 درصدی جمع‌آوری صدقه در خراسان شمالی
کد خبر: 4034391
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲

رشد 37 درصدی جمع‌آوری صدقه در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از رشد 37 درصدی جمعه آوری صدقه در استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

مجید الهی‌راد، مدیر کل کمیته امداد استان مجید الهی‌راد، مدیر کل کمیته امداد استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه هدف کمیته امداد استان برای سال جاری جمع آوری 6 میلیارد و 700 میلیون تومان صدقه بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه طی 9 ماهه امسال 7 میلیارد و 100 میلیون تومان صدقه جمع آوری شده که این رقم بالاتر از هدف‌گذاری سالانه ما بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته مردم سخاوتمند خراسان شمالی پنج میلیارد و 380 میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند، افزود: با توجه به مبلغ جمع‌آوری شده صدقات 9 ماه سال جاری، امسال رشد 37 درصدی داشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص مشترکان صدقات این نهاد، گفت: با اجرای طرح کد QR، مشترکان صدقات افزایش یافته و به 121 هزار مشترک رسیده است. این در حالی است که پیش از اجرای این طرح مشترکان صدقات 100 هزار نفر بوده‌اند.

وی هدف از اجرای طرح کد QR را بهره برداری از روش‌های نوین الکترونیکی جهت دریافت صدقات مردمی دانست و افزود: این طرح موجب کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی به مردم نوع دوست استان عملیاتی شده است.

الهی‌راد در خصوص نحوه شرکت در طرح کد QR، تصریح کرد: افراد نیکوکاری که تمایل دارند صدقات خود را به دست نیازمندان برسانند می‌توانند با ارسال عدد یک، نام و نام خانوادگی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۵۸ در این طرح مشارکت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به شیوه استفاده از روش کد QR، برای پرداخت صدقات، بیان کرد: در این روش هر مشترک صندوق صدقات می‌تواند با داشتن کد QR اختصاصی خود و با استفاده از گوشی همراه به ‌آسانی اقدام به پرداخت صدقه نماید.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در پایان ضمن تشکر از مردم نوع دوست استان، بیان کرد: صدقات جمع آوری شده برای اموری مانند معیشت، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل نیازمندان هزینه می‌شود.

انتهای پیام
captcha