راه‌اندازی پژوهشگاه فرهنگ و هنر در خرم‌‌آباد
کد خبر: 4037744
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

راه‌اندازی پژوهشگاه فرهنگ و هنر در خرم‌‌آباد

نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر خرم‎آباد با اشاره به ایجاد پژوهشگاه فرهنگ و هنر گفت: تلاش ما بر این است مقدمات اولیه ایجاد گذر فرهنگ و هنر در یکی از مناطق شهر خرم‎آباد را فراهم آوریم.

مجید دریکوند، عضو شورای اسلامی خرم آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، احمد حسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یک‏شنبه، یکم اسفندماه در دیدار با مجید دریکوند، نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با تأکید بر نقش ویژه شورای شهر در توسعه فرهنگ، گفت: تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در راستای توسعه شهری، مدنظر اعضای شورا قرار گیرد.

وی اضافه کرد: توزیع کتاب و اقلام فرهنگی در مناطق حاشیه‌نشین می‌تواند ضمن کاهش آسیب‌های اجتماعی، زمینه‌ساز اجرای فعالیت‌هایی از جمله نمایش‌های خیابانی در این مناطق و مراکز پرتردد شهری باشد.

فتایی اضافه کرد: ایجاد گذر فرهنگ و هنر از دیگر موضوعاتی است که نیازمند افزایش تعاملات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری است تا از این طریق بتوان علاوه بر تجمیع کلیه فعالیت‌های تخصصی این حوزه در یک مکان، پایه‌های تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر و حمایت از تولیدکنندگان کالاهای فرهنگی و هنری را نیز بنا نهاد.

مجید دریکوند، نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز در این دیدار ضمن تشکر از اعلام آمادگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جهت تقویت تعاملات فرهنگی و هنری با شورا، گفت: ایجاد پژوهشگاه فرهنگ و هنر در ساختار شورا یکی از مهمترین اقدامات ما در جهت حمایت از فعالیت‌های این حوزه و افزایش آن در سطح شهر است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم مقدمات اولیه ایجاد گذر فرهنگ و هنر در یکی از مناطق شهر را فراهم آوریم و در این مسیر نیاز است اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری لازم را با ما داشته باشد.

در بخش دیگری از این جلسه، فرزاد ویسانلو، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد نیز ضمن تأکید بر لزوم افزایش همکاری‌های دو جانبه، گفت: تلاش می‌کنیم مقدمات ایجاد رشته‌هایی همچون پویانمایی، عکاسی و هنر‌های چوبی را در دانشگاه فراهم آوریم و در این راستا نیازمند حمایت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هستیم.

انتهای پیام
captcha