بعثت منشأ تحول در عالم است
کد خبر: 4039739
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

بعثت منشأ تحول در عالم است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: بعثت حادثه مهم تاریخ بشریت و منشأ تحول در عالم و عید تاریخ انسانیت است.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز سه‌شنبه، 10 اسفندماه، در آیین افتتاح مسجد جامع شهر خامنه، گفت: بعثت حادثه مهم تاریخ بشریت و منشأ تحول در عالم و عید تاریخ انسانیت است.

وی افزود: هدف از بعثت پیامبر(ص) تربیت صحیح اسلام و تعلیم و تربیت و آموزش جامعه و برپایی عدل و قسط است.

آل‌هاشم، همچنین نوسازی مسجدجامع شهر خامنه را کار فرهنگی بسیار بزرگ و در شأن شهر خامنه دانست و افزود: بنای این مسجد بسیار زیباست و معماری اسلامی نیز در آن رعایت شده است.

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه حسن مساجد با حضور نمازگزاران است، بیان کرد: زینت مساجد حضور جوانان است و امیدوارم نونهالان، نوجوانان و جوانان برای حضور در مساجد تشویق شوند و باید توجه کرد که آمد و شد به مساجد مایه رحمت الهی و پرهیز از آمد و شد به مساجد موجب نفاق است.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب که کل جهان اسلام را رهبری می‌کند منتسب به شهر خامنه است و خامنه شهر پرآوازه کشورمان و قلب تپنده ایران اسلامی است.

مسجد جامع خامنه یکی از قدیمی‌ترین ابنیه شهر خامنه است که از سال ۱۳۹۳ نوسازی این مسجد شروع و با کمک خیرین و با هزینه 150 میلیارد ریال نوسازی شد و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام
captcha