آغاز عملیات ۱۰ روزه تنظیف گنبد طلای حرم مطهر رضوی
کد خبر: 4042257
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

آغاز عملیات ۱۰ روزه تنظیف گنبد طلای حرم مطهر رضوی

در آستانه عید نوروز و مصادف شدن با میلاد امام زمان(عج)، گنبد طلای حرم مطهر رضوی شست‌وشو داده می‌شود تا چشم‌نوازی این بارگاه نورانی برای زائران این ایام بیشتر شود.

 گنبد طلای حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، همزمان شدن اعیاد شعبانیه با بهار طبیعت و مصادف شدن آن با اعیاد و جشن‌های شعبانیه، حال و هوای حرم مطهر رضوی را نیز زیباتر و دلنشین‌تر از همیشه کرده و خادمان حضرت، خود را برای استقبال باشکوه از زائران نوروزی و مخاطبان جشن‌های ویژه حرم در عید نیمه شعبان مهیا کرده‌اند.

به همین مناسبت، شست‌وشوی گنبد طلای حرم مطهر رضوی که از صبح دیروز آغاز شده نیز با دقت و ظرافتی بیشتر از همیشه در حال انجام است و خادمان حرم مطهر به طور ویژه در حال اجرای عملیات تنظیف آن هستند.

غفاریان عصادست، معاون طرح و برنامه سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی در خصوص تنظیف گنبد رضوی گفت: از صبح پنجشنبه عملیات تنظيف گنبد طلای حرم مطهر رضوی با نصب داربست توسط  یک گروه فنی و متخصص از استادکاران هنری سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی آغاز شده و با توجه به دقت و ظرافتی که در این کار لحاظ می‌شود، اجرای آن حدود 10 روز به طول خواهد انجامید.

وی افزود: همزمانی میلاد امام زمان(عج) با روزهای پایانی سال هم مزید بر علت شده تا خادمان حرم مطهر، تنظیف بارگاه منور رضوی را با شور و شوقی مضاعف انجام دهند و این فضای نورانی را برای زائران حضرت رضا(ع) دلنشین‌تر سازند.

غفاریان درباره ساختار مهندسی گنبد طلای حرم نیز گفت: ارتفاع کلی گنبد طلا حرم مطهر رضوی، از كف صحن انقلاب اسلامی تا بالای گنبد، 30 متر است و شست‌وشوی آن سه تا چهار مرتبه در سال انجام می‌شود كه يكی از اين دفعات مربوط به ايام پايانی سال و در آستانه عید نوروز است.

معاون طرح و برنامه سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی افزود: گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) دارای پوشش داخلی و خارجی است، پوشش داخلی همان سقفی است كه از داخل رواق حرم مطهر ديده می‌شود و پوشش دوم که بر فراز گنبد قرار داده، از خارج با خشت‌های مسی و لايه‌‌ای از طلا پوشانده شده و در معرض ديد قرار دارد.

انتهای پیام
captcha