اسکان 421 هزار مسافر نوروزی در اماکن شهری شیراز
کد خبر: 4045101
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

اسکان 421 هزار مسافر نوروزی در اماکن شهری شیراز

شهردار شیراز بیان کرد: تا پنجم فروردین‌ماه سه کمپ، ۱۳ پارک و بوستان و شش سالن ورزشی این شهر برای اسکان مسافران نوروزی پای کار آمده است و تاکنون ۴۲۱ هزار نفر به‌صورت رسمی در کمپ‌های شهرداری شیراز اسکان یافته‌اند.

سیداحسان اصنافی، شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیداحسان اصنافی، شهردار شیراز، امروز، ششم فروردین در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز درخصوص آماده‌سازی شهر برای استقبال از مسافرین نوروزی، تصریح کرد: طی دو سال گذشته کمپ‌های شهرداری به حال خود رها شده و حتی آسیب دیده بودند، به نوعی که گویا تصور می‌شد دیگر برنامه‌ای بر حضور مهمانان نیست و زحمات آماده‌سازی را چندین برابر کرد.

وی با اشاره به اینکه در دو روز اول ظرفیت کانکس‌ها پر شده و در ادامه به سمت تکمیل چادرهای برپا شده رفتیم، افزود: برای ارائه خدمات بهتر، حمام و سرویس بهداشتی سیار را در قسمت‌هایی از شهر مستقر کردیم، آتش‌نشانی به‌صورت جدی پای کار آمده تا کمترین حادثه را در چادرهای برپا شده داشته باشیم.

به گفته اصنافی، تاکنون سه کمپ، ۱۳ پارک و بوستان و شش سالن ورزشی برای اسکان مسافران نوروزی پای کار آمده  است و تا امروز ۴۲۱ هزار نفر به‌صورت رسمی در کمپ‌های شهرداری شیراز اسکان یافته‌اند.

شهردار شیراز گفت: طبق آمار سال‌های گذشته تا پایان روز پنجم فروردین‌ماه در سال ۱۳۹۶، ۱۸۲ هزار نفر، سال ۱۳۹۷ تعداد ۲۸۴ هزار نفر و سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۷۳ هزار نفر در کمپ‌های شهرداری شیراز اسکان داشتند و در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز به دلیل کرونا هیچ کمپ و اقامتگاهی از شهرداری در شیراز فعال نبوده است و امسال این تعداد به ۴۲۱ هزار نفر رسیده است.

وی در خصوص سایر اقدامات صورت گرفته در کمپ‌های مهمانان نوروزی شهرداری شیراز بیان کرد: برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی همچون حضور مشاور، مهدکودک سیار، تورهای گردشگری رایگان و جشن‌هایی را تاکنون داشته‌ایم.

شهردار شیراز بیان کرد: حداکثر ظرفیت‌های پارکینگ‌های شهرداری شیراز در اختیار مردم قرار گرفته است و باید از سایر ادارات گلایه کرد که پارکینگ و محوطه پارکینگی خود را در اختیار مردم نگذاشتند.

وی در مورد سامانه ۱۳۷ تصریح کرد: تحولی خوب و مثبت در سامانه ۱۳۷ صورت گرفته که مهمانان و مسافران نوروزی بلافاصله پس از تماس با سامانه ۱۳۷، مکان و آدرس درخواستی برروی گوشی فرد فرستاده می‌شود که استقبال بسیار خوبی نیز از این سامانه صورت گرفته است.

اصنافی با بیان اینکه هیچ کاری بدون عیب و نقص نیست، گفت: تلاش پرسنل شهرداری شیراز برای ایام نوروز قابل تقدیر است و درعین حال تیم‌های ارزیاب فعال شده است و تا پایان موارد و اقدامات را بررسی و ارزیابی خواهند کرد تا در سال‌های آتی مرتفع شوند.

وی در ادامه به تعدادی از حوزه‌های مرتبط پرداخت و گفت: درسال گذشته توانستیم ۸۰۰ میلیارد تومان برای مترو، ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوسرانی و در ۲۸ اسفندماه سال گذشته طبق رایزنی‌های صورت گرفته، ۱۵۰ میلیارد تومان برای بافت تاریخی شیراز گرفته‌ایم.

شهردار شیراز بیان کرد: تعدادی اتوبوس جدید برای شهر شیراز خریداری شده است و تلاش داریم از سهمیه وزارت کشور تعدادی دیگر اتوبوس خریداری کنیم.

اصنافی در ادامه با اشاره طرح مسجدمحوری نیز بیان کرد: آموزش و شناسایی‌های لازم در سطح شهر تا پایان اردیبهشت‌ماه صورت خواهد گرفت و از مردادماه طرح به حوزه عملیاتی خواهد رفت و اجرایی خواهد شد.

شهردار شیراز همچنین از برنامه‌ریزی برای کاهش زمان صدور پروانه، موافقت اصولی و پایان کار خبر داد که آسیب شناسی شده و برای برنامه‌های عملیاتی اقدام خواهد شد.

به گفته وی پروژه‌های عمرانی همچون بزرگراه کوهسار مهدی، بلوار شهید استوار و... در سال جدید تسریع خواهند شد و پیگیر طرح‌های شمال غرب همچون اصلاح محدوده‌ها، کمربندی و تنگ قره پیری هستند.

اصنافی در پایان در مورد تحقق بودجه سالی که گذشت نیز گفت: جمع‌بندی نهایی هنوز صورت نگرفته است اما به صورت تقریبی بین ۹۳ تا ۹۵ درصد بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری شیراز محقق شده است.

انتهای پیام
captcha