محکوم به قصاص در کردستان از دار مجازات رهایی یافت
کد خبر: 4045855
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
پس از 7 سال؛

محکوم به قصاص در کردستان از دار مجازات رهایی یافت

رئیس کل دادگستری استان کردستان از تحقق اولین سازش در پرونده قتل عمد در نخستین روز‌های سال 1401 و نجات جان محکوم به قصاص پس از تحمل بیش از 7 سال حبس توسط صلح یار فعال سنندجی خبر داد.

گذشت از قصاص

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی، رئیس کل دادگستری کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل در شهرستان قروه و پس از تحقیقات اولیه توسط مقام قضائی و مرجع انتظامی قروه مشخص شد که فردی بر اثر نزاع، جان خود را از دست داده است.

وی افزود: با تکمیل پرونده و درخواست قصاص توسط اولیای دم پرونده و اعلام ختم تحقیقات و رسیدگی در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان کردستان حکم قصاص قاتل صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: در ادامه پرونده جهت اجرای حکم قصاص به شعبه پنجم اجرای احکام کیفری سنندج ارجاع می‌شود و در نهایت پس از تشکیل جلسات متعدد توسط صلح یار فعال سنندجی و خانواده مقتول و با حضور ریش سفیدان و خیرین محلی، این تلاش‌ها به ثمر نشست و در آغازین روزهای کاری سال 1401، قاتل از دار مجازات رهایی یافت.

وی افزود: اولیای دم با مصالحه و اخذ دیه رضایت خود را در پرونده اعلام کرده و با گذشت خود موجبات رهایی قاتل از دار مجازات را فراهم کردند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه در سال گذشته و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و خیرین استان، تعداد 7 فقره پرونده منجر به صلح و سازش شده است، یادآور شد: امیدواریم در سال جدید و با استفاده از ظرفیت بالای صلح یاران و خیرین استان کردستان، مردم فرهنگ‌دوست استان بخشش را جایگزین انتقام کرده و فرهنگ عفو و گذشت در جامعه بیش از پیش نهادینه شود.

انتهای پیام
captcha