نمایشگاه عکس «رمضان در میراث جهانی هورامان» در سنندج برپا می‌شود
کد خبر: 4054778
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

نمایشگاه عکس «رمضان در میراث جهانی هورامان» در سنندج برپا می‌شود

مدیر پایگاه میراث جهانی هورامان گفت: نمایشگاه عکس آیین‌های ماه مبارک رمضان در میراث جهانی هورامان از پانزدهم اردیبهشت‌ماه در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برپا می‌شود.

نمایشگاه عکس رمضان

پویا طالب‌نیا، مدیر پایگاه میراث جهانی هورامان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: نمایشگاه عکس «رمضان در میراث جهانی هورامان» از 15 اردیبهشت‌ماه در گالری سوره پردیس سینما بهمن سنندج برپا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه تا 19 اردیبهشت‌ماه جاری ادامه خواهد داشت، افزود: این نمایشگاه در دو نوبت صبح و عصر آماده بازدید علاقمندان کردستانی خواهد بود.

مدیر پایگاه میراث جهانی هورامان بیان کرد: این نمایشگاه به همت پایگاه منظر فرهنگی هورامان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، حوزه هنری استان کردستان، خانه مطبوعات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برپا می‌شود.

وی از برگزاری جشن بزرگ رمضان امروز، 14 اردیبهشت‌ماه در روستای گردشگری پالنگان خبر داد و افزود: امیدواریم این رویداد به عنوان جشنی هر ساله به مناسبت عید سعید فطر، مسیری برای توسعه گردشگری منطقه باشد.

طالب‌نیا با قدردانی از اهتمام مردم پالنگان و استقبال از پیشنهاد برگزاری این رویداد در این روستا اظهار کرد: پالنگان یکی از مناطق گردشگرپذیر میراث جهانی هورامان است که پیشینه تاریخی ارزشمندی دارد.

وی افزود: این مراسم به همت فرمانداری شهرستان کامیاران، اداره کل امور پایگاه‌های وزارت میراث فرهنگی، پایگاه میراث جهانی هورامان، شهرداری، بخشداری مرکزی، شورای اسلامی، دهیاری و با حمایت‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان و اداره کل ارشاد اسلامی استان کردستان برگزار می‌شود.

مدیر پایگاه جهانی هورامان، توسعه گردشگری رویداد محور با بهره‌گیری از پتانسیل جشن‌های آیینی هورامان را مورد تأکید قرار داد و گفت: جایگاه مذهب و آیین بین مردمان هورامان بسیار ویژه بوده و یکی از مؤلفه‌های معرفی فرهنگ و توسعه گردشگری منطقه است.

وی به تلفیق موسیقی، عرفان و کالبد معماری و طبیعت هورامان در روستای تاریخی پالنگان اشاره کرد و یادآور شد: ساز تنبور و دف بین مردمان کرمانشاه و کردستان همواره دارای جایگاه ارزشمندی بوده و در جشن بزرگ پالنگان نیز هنرنمایی دف‌نوازان و تنبورنوازان دو استان را خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha