خبرنگار قزوینی که امام (ره) خطبه عقدش را خواند
کد خبر: 4062061
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

خبرنگار قزوینی که امام (ره) خطبه عقدش را خواند

شهید «محمدحسن ماخانی» از شهدای عرصه رسانه استان قزوین است؛ او ارادتی ویژه به امام راحل داشت به‌گونه‌ای که ماه‌ها تلاش کرد تا برای خواندن خطبه عقدش از دفتر امام وقت بگیرد.

امام خمینی

به گزارش ایکنا از قزوین، شهید «محمدحسن ماخانی» از شهدای عرصه رسانه استان قزوین است. او ارادتی ویژه به امام راحل داشت به‌گونه‌ای که ماه‌ها تلاش کرد تا برای خواندن خطبه عقدش از دفتر امام وقت بگیرد.

شهید ماخانی پس از قرائت خطبه عقدش توسط امام خمینی (ره) دلنوشته‌ای از خود برجای گذاشته که همچنان در دفتر خاطراتش موجود است.

شهید ماخانی در بخش از این متن با دل و جان نوشته است:

بعد از یک ساعت انتظار امام را نه بهتر است بگویم یک دنیا نور و یک دنیا عرفان و علم و مجسمه تقوا را زیارت کردیم. زمانی که امام در مقابل ما ظاهر شدند گویی یک نور بسیار زیبا جلوی چشم ما را گرفت...

خدایا این امام است... خدایا این نایب مهدی است...

ای امام، ای پیر جماران، ای امید محرومان و دشمن ظالمین؛ ای کاش صدها و نه هزاران جان داشتم و فدای راه پربار تو و هدف بزرگت می‌نمودم.

خدایا از تو سپاس‌گزارم که این‌چنین نعمت عظمی را نصیب من روسیاه و گنه‌کار نمودی تا لااقل چهره پیامبرگونه امام خمینی را ببینم...

خدایا از تو می‌خواهم آن جذابیت و آن نورانیت و جبروت و آن حالت الهی امام عزیز را که به‌طور ناگهانی به من غالب گردید از من نگرفته و همیشه در ذهن من بماند؛ نیمه‌راه ساعت ۵ روز ۱۳۶۲/۲/۲۸

به گزارش ایکنا، شهید محمدحسن ماخانی در سی‌ام تیر ۱۳۴۲، دریکی از محلات جنوب شهر قزوین و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد؛ پدرش حسین، کارمند اداره فرهنگ و هنر و مادرش هم زهرا یک بانوی خانه‌دار بود. تا پایان سطح اول در حوزه علمیه درس خواند و در کنار تحصیل حوزوی در سپاه و بسیج هم عضویت فعال داشت. در سال ۱۳۶۲ ازدواج‌کرده و صاحب یک پسر به نام محمدمحسن شد که البته بعد از شهادتش متولد شد.

وی در هفتم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و پیکرش هم ۱۴ سال در منطقه ماند و درنهایت در سال ۱۳۷۶ پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش قزوین به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha