موزه دفاع‌مقدس زنجان تا سال آینده افتتاح می‌شود
کد خبر: 4062752
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

موزه دفاع‌مقدس زنجان تا سال آینده افتتاح می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان گفت: پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس زنجان تا سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی می‌شود.

موزه دفاع‌مقدس زنجان

سرهنگ سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با بیان اینکه پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس زنجان از سال ۱۳۹۱ شروع شده است، اظهار کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس استان زنجان در منطقه تفریحی گاوازنگ با مساحت ساخت ۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع در سه طبقه،‌ یک طبقه اداری، کتابخانه و اسناد، ۲ طبقه نیز برای گالری‌ها و موزه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: حدود ۳ هکتار محوطه سازی برنامه‌ریزی شده که شامل مجموعه‌های المان شهدا، اعزام نیرو و ادوات نظامی خواهد بود.

موسوی با تاکید بر اینکه این پروژه، پروژه خوبی در نوع خودش است و در مکان خوبی هم قرار گرفته، عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا جدید ترین تکنولوژی و متودهای موزه‌سازی امروز در این موزه کار شود. امیدواریم که شرمنده شهدا نباشیم.

وی با بیان اینکه این موزه با موزه‌های دیگر به لحاظ فیزیکی تفاوتی ندارد، اضافه کرد: به جهت محتوا این موزه، موزه اختصاصی دفاع‌مقدس است و برای نشان دادن دلاورمردی‌ها، ایثار و از جان گذشتگی رزمنده‌ها است. یاد کسانی که در ۸ سال دفاع‌مقدس از این خاک دفاع کردند باید زنده بماند. موزه مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس زنجان برای نشان دادن این ایثار و از خودگذشتگی‌ها است.

این مسئول ادامه داد: تلاش می‌شود بخش همکف این موزه که شامل بخش اداری، کتابخانه و مرکز اسناد است این مجموعه تا شهریور ماه ۱۴۰۱ همزمان با هفته دفاع‌مقدس راه اندازی شود. طبقات دیگر مجموعه نیز تا سال ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسد و مجموعه کاملاً به بهره‌برداری خواهد رسید.

موسوی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای این پروژه، عنوان کرد: برای این پروژه حدود ۳ میلیارد تومان هزینه شده بود و طی سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل پروژه موزه مرکز فرهنگی و دفاع‌مقدس زنجان مصوب شده است که از این مبلغ با پیگیری‌های صورت گرفته ۵ میلیارد تومان تخصیص یافت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه پروژه موزه دفاع‌مقدس زنجان بنا به دلایلی نسبت به استان‌های دیگر با کندی پیش رفته است، تصریح کرد: تا به امروز بسیاری از استان‌ها این پروژه را تمام کردند. بعضی استان‌ها نیز پروژه را تا قسمتی پیش بردند ولی همچنان به مرحله پایانی نرسیده است. استان زنجان نیز از جمله استان‌هایی است که از برنامه عقب مانده و برای اتمام سریع‌تر پروژه نیازمند همیاری بیشتر دستگاه‌ها و مسئولین استانی است.

انتهای پیام
captcha