تبیین افزایش کارآمدی نظام اسلامی از ابعاد ترمیم اعتماد عمومی است
کد خبر: 4079982
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

تبیین افزایش کارآمدی نظام اسلامی از ابعاد ترمیم اعتماد عمومی است

استاندار مرکزی ترمیم اعتماد عمومی و ارتقای امید بین مردم اهم پروژه دولت سیزدهم در کنار سایر اقدامات اجرایی است، ادامه داد: یکی از ابعاد ترمیم اعتماد عمومی، تبیین افزایش کارآمدی نظام اسلامی است و از این مهم نباید غافل شد.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، 31 مرداد، در نشست با اعضای هیئت رئیسه مجمع بسیجیان استان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه بسیج مولود انقلاب و ابتکار حضرت امام(ره) است، افزود: با هدایت‌های مقام معظم رهبری بسیج به درخت تنومندی تبدیل شده و قادر است دستاوردهای نظام را در عرصه‌های مختلف برای مر دم تبیین کند.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه برنامه‌ریزی و نظام اداری استان برپایه مسئله‌محوری گفتمان‌سازی شده است، ادامه داد: تلاش‌ها براین است شاکله مذکور در استان حاکم و پیاده سازی شود، البته تا تحقق اهداف و چشم‌اندازهای مدنظر و مورد انتظار فاصله داریم، اما برای تحقق اهداف با شتاب بیشتری در مسیر حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به وجود ۲ هزار مسئله، ۹۰‌ میان مسئله و ۱۰ ابر مسئله در کشور، تصریح کرد: بی‌تردید اگر این مسائل برطرف شوند شرایط مطلوب‌تری ایجاد می‌شود. برنامه‌ریزی با نگاه مسئله‌محوری، از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری است. معظم‌له در جمع بسیجیان به این امر توصیه فرمودند و ما نیز پیرو فرمایش ایشان عمل خواهیم کرد.

استاندار ترمیم اعتماد عمومی و ارتقای امید بین مردم را اهم پروژه دولت سیزدهم در کنار سایر اقدامات اجرایی دانست و ادامه داد: یکی از ابعاد ترمیم اعتماد عمومی، تبیین افزایش کارآمدی نظام اسلامی است و از این مهم نباید غافل شد؛ چراکه ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن است و به همین دلیل با راه‌اندازی جنگ شناختی و فضای مجازی تمام توان خود را به کار بسته است.

وی اضافه کرد: افزایش کارآمدی نظام اسلامی در گرو فرهنگ بسیجی و روحیه جهادی مردم و بسیجیان است. باید فرمول‌ها فعلی تغییر کند و مجمع بسیجیان می‌تواند در این راستا بسیار اثرگذار عمل کند. برای اثرگذاری بیشتر مجمع بسیجیان استان آمادگی داریم از ظرفیت موجود این مجموعه در زمینه‌های مختلف و در کارگروه‌های عمومی و تخصصی بهره‌مند شویم.

به‌گفته مخلص‌الائمه نیازمند شبکه‌سازی برای اصلاح وضع موجود و افزایش کارآمدی در بخش‌های مختلف هستیم و این شبکه‌سازی باید منتج به تحول در ابعاد مختلف شود و از سوی دیگر مردم نیز شاهد تحول‌های ایجاد شده باشند. امتیاز بسیج در کنار مردم بودن است و به همین منظور می‌تواند در بسیاری از امور بازوی توانمند دولت باشد. این آمادگی وجود دارد تا از ظرفیت بسیج در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم.

وی ادامه داد: سفر هیئت دولت به استان منشأ تحول و برکات بسیار بوده و بیش از ۲۲۵ مصوبه داشت. با عنایت خدا و تلاش همه ما مردم نتیجه سفر را در میدان عمل مشاهده می‌کنند. خوشبختانه امروز شاهد روند شتابنده برخی از پروژه‌های عمرانی از جمله پل سنجان و بیمارستان ولیعصر(عج) هستیم.

استاندار مرکزی در پایان با تأکید براینکه تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز استان در دستور کار جدی قرار دارد و تاکنون ۴ هیئت هویت، بانوان، روحانیون و فرهنگی - اجتماعی تشکیل شده است، ادامه داد: تشکیل هیأت‌های توسعه و عمرانی شهری و روستایی، آب و انرژی و محیط زیست نیز تشکیل می‌شود. امید است با اقدامات انجام شده تحول کارشناسی رقم خورده و بدنه کارشناسی و اجرایی استان را با ظرفیت‌های موجود به تحرک درآوریم.

انتهای پیام
captcha