تخطی از نیات واقفان، خط قرمز ماست
کد خبر: 4086821
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

تخطی از نیات واقفان، خط قرمز ماست

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: دستگاه وقف به هر میزانی که قابل انطباق با نیات واقفان باشد، آمادگی همراهی با مجموعه‌ها را دارد، اما تخطی از نیت واقف، خط قرمز ماست.

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویحجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص اقدامات این نهاد در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش بیان کرد: در سامانه جامع موقوفات سازمان اوقاف بیش از ۸۰۰ نیت وقف در موضوعات مختلف ثبت شده که برخی از نیت‌ها توسعه بیشتری پیدا کرده و برخی مغفول مانده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر چند طرح از جمله طرح «دست‌های مهربانی» با هدف کمک به نیازمندان، طرح «پیوند آسمانی» در موضوع خانواده و تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان، طرح «مهر تندرستی» در موضوع دارو و درمان، طرح «زائران حسینی و رضوی» و طرح «مهر تحصیلی» به صورت سازمانی و ملی در راستای اجرای نیات واقفان در حال اجرا است.

احمدزاده افزود: همه ساله از سوی اداره اوقاف، مراسم نمادین برای اجرای نیات در قالب این طرح‌ها برگزار می‌شود و اجرای نیت این طرح‌ها برای آن است که نیات خیران را برای وقف در این موضوعات جهت‌دهی کنیم، لذا علاوه بر اجرای نیت موقوفات قبلی، برای توسعه این موقوفات نیز تبلیغات صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی  بیان کرد: در آستانه فرارسیدن سال تحصیلی نیز طرح «مهر تحصیلی» هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود که در خصوص تأمین نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان کم‌بضاعت و بی‌بضاعت است، علاوه بر طرح «مهر تحصیلی»، موقوفه مشارکتی برای دانش‌آموزان در حوزه قرآن، عترت و نماز ایجاد شده که این نیز نیازمند توسعه است.

وی اظهار کرد: ظرفیت آموزش و پرورش برای استفاده از نیات واقفان و خیران و به جا بودن این حرکت و نیازی که در این حوزه وجود دارد بر کسی پوشیده نیست و هر کسی می‌تواند در این حوزه ورود کند، لذا دستگاه وقف هم به هر میزانی که قابل انطباق با نیات واقفان باشد آمادگی دارد که مجموعه‌ها را همراهی کند، اما تخطی از نیت واقف، خط قرمز ماست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: طرح «مهر تحصیلی» برای چهارمین سال متوالی اجرا می‌شود که اجرای این طرح در سال 1398 با 1923 بسته آغاز شد، امسال نیز  ۳۹۶۸ بسته از محل نیات واقفان مرتبط با حوزه آموزش و پرورش، تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

احمدزاده در خصوص محتویات بسته «مهر تحصیلی» بیان کرد: بسته‌های «مهر تحصیلی» شامل کیف، لوازم التحریر و نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان ابتدایی و دو مقطع متوسطه از محل موقوفات منطبق بوده و با کمک خیران تهیه شده و با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش و مراکز افق بقاع متبرکه در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار می‌گیرد که هزینه هر بسته که توسط انتشارات اسوه به صورت متمرکز کشوری تهیه شده، حدود 400 هزار تومان به صورت میانگین برآورد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، هدف اصلی از اجرای این طرح را اجرای نیات واقفان برشمرد و گفت: نیات واقفان، محرومیت‌زدایی، خیرخواهی و دستگیری از نیازمندان بوده، اما نیاتی که در این مقطع به صورت متمرکز اجرا می‌شود به نوعی هماهنگی با نیاز روز جامعه دارد و امروز در این ایام که دانش‌آموزان نیاز به لوازم‌التحریر دارند، دغدغه بخشی از خانواده‌های محروم، تهیه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار است، لذا با بهره‌گیری از موقوفاتی که منطبق با نیت واقف باشد و کمک خیران، اقلام با کیفیتی را تهیه و به صورت هدفمند به دست نیازمند واقعی می‌رسانیم.

انتهای پیام
captcha