اختتامیه رخداد هنری رسانه‌ای «سردار تا سردار» در رشت برگزار شد
کد خبر: 4111359
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹

اختتامیه رخداد هنری رسانه‌ای «سردار تا سردار» در رشت برگزار شد

اختتامیه دومین دوره رخداد هنری رسانه‌ای «سردار تا سردار» با هدف تبیین شخصیت و مبارزات میرزاکوچک و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با معرفی آثار برتر عصر امروز در رشت برگزار شد.

اختتامیه رخداد رسانه ای سردار تا سردار

به گزارش ایکنا از گیلان، اختتامیه دومین دوره رخداد هنری رسانه‌ای «سردار تا سردار» که با هدف تحلیل و تبیین مسیر صدساله مقاومت از میرزاکوچک تا سردار دلها حاج قاسم سلیمانی با حضور سردار محمدعلی جعفری، فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم و سردار محمد عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس گیلان و مسئولان استانی و شهرستانی در تالار مرکزی رشت برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل و قدردانی شد.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم شهدا و مردم را ولی‌نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: اصحاب رسانه در پیشبرد اهداف نظام و تبیین مجاهدت‌های شهدا نقش مهم و مؤثری دارند که باید به درستی در عرصه جهاد تبیین نقش‌آفرینی کرده و رسالت خبری خود را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه میرزاکوچک الگویی از مبارزه، انقلابی‌گری و مجاهدت را در مقابل استکبار ارائه کرد، افزود: میرزاکوچک با دست خالی نشان داد با حمایت مردم می‌توان به موفقیت رسید و بر دشمن، ظلم، ستم و استکبار غلبه و در برابر آنان مقاومت کرد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از قیام میرزاکوچک است و حاصل مبارزات سربداران و سردارانی است که نظیر آن در تاریخ اسلام وجود ندارد لذا وظیفه امروز ما نیز این است که از این نهضت عظیم الهی پاسداری کنیم.

سردار جعفری با اشاره به اثرات فرهنگی رخداد هنری رسانه‌ای سردار تا سردار تصریح کرد: برپایی این جشنواره هنری با هدف تحلیل و تبیین مسیر صدساله مقاومت از میرزاکوچک تا سردار دلها حاج قاسم سلیمانی نوعی ابتکار و خلاقیت فرهنگی محسوب می‌شود زیرا نتایج مبارزه میرزاکوچک تا سردار سلیمانی به طور کامل در منطقه مشهود است. اثرات مبارزات این سرداران دلاور را از گیلان تا لبنان، یمن، سوریه، عراق و سراسر منطقه شاهد هستیم و این افتخار نصیب گیلانیان است که سرداری همچون میرزاکوچک دارند.

وی با اشاره به توطئه‌های استکبار در سالهای بعد از انقلاب اسلامی، گفت: همواره در طول سال‌های انقلاب شاهد فتنه‌ها و اتفاقات تلخ و شیرین متعددی بوده‌ایم که هریک از این حوادث آزمایش‌های عظیم الهی است و ملت ایران از همه آنها سربلند بیرون آمده است. اکنون دشمنان از طریق فضای مجازی تلاش می‌کنند جوانان به ویژه دهه هشتادی‌ها را از انقلاب دور کنند در حالیکه دل‌های این نسل به اهداف سرداران کشور گره خورده و این چیزی جز معجزه الهی نیست.

سردار جعفری با برشمردن شکست‌های متوالی آمریکا در منطقه تصریح کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آمریکا در غرب آسیا هیچ موفقیتی کسب نکرد؛ ایجاد جنگ تحمیلی بر علیه ایران، حمله عراق به کویت، تسخیر عراق، ایجاد داعش نمونه‌هایی از فتنه‌های آنان بوده که با شکست همراه شده زیرا ملت هوشیار ایران پای نظام و انقلاب هستند.

وی گفت: مردم ایران اسلامی همواره قدردان خون شهدا و ادامه دهنده راه شهدا هستند و علی‌رغم همه دشمنی‌های داخلی و خارجی، به برکت خون شهدا روزبه‌روز شاهد عزت و اقتدار جمهوری اسلامی هستیم لذا باید از راه شهدا پاسداری و اهداف آنان را دنبال کنیم.

گفتنی است؛ در این مراسم از دو اثر به نام‌های «از تسبیح تا تفنگ» شامل مجموعه‌ سروده‌های شاعران گیلانی در وصف سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و همچنین ترجمه تاجیکی کتاب «از چیزی نمی‌ترسم» دست‌نوشته‌های سردار حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha