ترویج مهربانی و آرامش مقدمه ای برای ظهور مهدی موعود است
کد خبر: 4113470
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰

ترویج مهربانی و آرامش مقدمه ای برای ظهور مهدی موعود است

مدیر موسسه منتظران منجی گفت: در تمام کتاب‌های آسمانی نام امام زمان(عج) و منجی آمده است و این منجی قرار است تمام مردم دنیا را به سمت مهربانی، آرامش و شادی برساند بنابراین باید برای ظهور منجی مقدمه‌سازی کرد.

ظهور مهدی موعود

به گزارش ایکنا از البرز، نشست «عوامل شادی در سبک زندگی الهی» عصر امروز، دوشنبه 19 دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شجاعی، استاد حوزه و روانشناسی اسلامی در کانون فرهنگی شهید سبحانی برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام شجاعی، نویسنده، پژوهشگر و استاد روانشناسی اسلامی با بیان تشابهات دوران جنینی با حیات انسان در این دنیا اظهار کرد: رابطه دنیا با آخرت مثل رحم مادر با جنین است و انسان برای اینکه سالم متولد شود باید در رحم دنیا از داده‌های این جهان به خوبی استفاده کند تا در عالم برزخ سلامت متولد شود.

وی با اشاره به تاثیر فرشتگان در حیات و حرکت ماده در این دنیا گفت: با توجه به سخنان امام سجاد(ع)، حرکت داخل زمین از فرشته‌هاست و براساس قانون نیوتن ماده حالت مستقیم خودش را حفظ می‌کند و حرکات ماده بر اثر نیروهای بیرونی است.رشد گل، به ثمر رسیدن میوه با نیروی فرشته انجام می‌شود.

شجاعی با بیان اینکه سه عامل در زندگی سالم گفت: مهربانی، آرامش و شادی معیار زندگی ایمانی و اسلامی است، افزود: یکی از بزرگترین گناهان غصه‌خوردن برای دنیا است. ارتباط خوب با عالم ملکوت در مهربانی، آرامش و شادی موثر است.

وی با تاکید بر اینکه آینه وجود ما باید به سمت سه کانون مهربانی، آرامش و شادی باشد ادامه داد: یکی از عوامل برای جذب برکت در نظام مادی و معنوی، نیت درونی افراد است که در رزقشان مهم است.

شجاعی با تاکید بر اینکه ثروت زیاد به معنای رزق و برکت نیست، تصریح کرد: پول و تحصیلات عالی فردی که خوراک معنوی نداشته باشد و به اصطلاح غافل از حیات روحی خود باشد مایه آرامش نخواهد بود.

وی به اهمیت نیت خوب اشاره کرد و گفت: افکار منفی موجب بسته‌شدن رزق می‌شود و در قرآن از آن تعبیر به نجوای شیطان می‌شود و این نجوا موجب غمگینی انسان می‌شود.

این استاد روانشناسی گفت: خداوند با ما معیت دائمی دارد و هستی جاری در همه اشیاء است و در ما نیز وجود دارد و بر اساس آیه قرآن خداوند از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است. بنابراین هر طور روی خدا حساب کنی خدا همانگونه با شما رفتار می‌کند. حضرت موسی در مواجه با فرعونیان فرمود«ان معی ربی سیهدین» همین جمله موجب شد خداوند او و همراهانش را از شر دشمنان نجات داد.

این استاد روانشناسی اسلامی با تاکید بر اینکه در انتخابات، ارتباطات، رفتارها و چینش افکار باید مراقب حفظ حریم مهربانی، آرامش و شادی باشیم، گفت: حضرت زینب(س) بعد از آن همه مصیبت فرمودند؛ « ما رایت الاجمیلا» و امام حسین(ع) و اصحابشان در شرایطی که شمشیر می‌خوردند و یا خون از بدنشان جاری بود دردی احساس نمی‌کردند.

این استاد روانشناسی اسلامی با ارائه راهکاری در برابر افرادی که رفتار و برخود نا مناسب دارند بیان کرد: در بر خورد با افراد بدجنس و بداخلاق باید رفتاری همچون طبیب دلسوز داشته باشید و مقابله به مثل نکنید و موضع‌گیری منفی نداشته باشید و همچون یک مبدل و بازیافت برخورد کنید و مصداق این جمله لقمان باشید که ادب را از که آموختی، گفت از بی‌ادبان.

وی با توضیح اینکه بداخلاقی برکت را از بین می‌برد افزود: نیت خوب رزق معنوی و مادی را جذب می‌کند و نیت با آرزو متفاوت است در نیت عمل وجود دارد و آرزو فقط خواستن بدون عمل است که ارزشی ندارد.

شجاعی گفت: بایستی نیت خوبی داشته باشیم و برای تمام مردم جهان مهربانی، شادی و آرامش بخواهیم و در این راستا به نوبه خود کار عملی انجام دهیم، چرا که به میزان خوشحال‌کردن دیگران خوشحالی به خودت برمی‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه 8 آیه از قرآن در عظمت مردم ایران نازل شده است، توضیح داد: مردم ایران مردم بی‌نظیری در طول تاریخ بودند و در دوران کرونا شاهد بودیم که مردم با تهیه کمک‌های مومنانه به نیازمندان کمک می‌کردند و این در حالی بود که در برخی از کشورهای غربی و آمریکا ماسک و مایحتاج را به غارت می‌بردند.

این پژوهشگر و نویسنده گفت: دعای مشهور در ماه مبارک رمضان (اللهم ادخل علی اهل القبور السرور...) بعد از هر نماز موجب آمرزش گناهان گذشته، حال و آینده می‌شود و این دعا باید در زندگی مصداق عملی داشته باشد.

مدیر موسسه منتظران منجی با اشاره به اهمیت نیت صادق در شراکت کارهای خیر گفت: هرکسی که نیت همراهی با اهل بیت(ع) را داشته باشد و در نیت خود صادق باشد در تمام مجاهدت‌های اهل بیت(ع) سهیم است.

وی با بیان اینکه منتظر واقعی مقدمه‌ساز است ادامه داد: در تمام کتاب‌های آسمانی نام امام زمان(عج) و منجی آمده است و این منجی قرار است، تمام مردم دنیا را به سمت مهربانی، آرامش و شادی برساند بنابراین باید برای ظهور منجی مقدمه‌سازی کرد.

شجاعی با بیان تفسیری دین از منظر رهبر انقلاب گفت: دین در دو عبارت خلاصه شده اول دیدن مثبت آینده و دوم ساختن آینده است. همانطور که در کلام پیامبر(ص) آمده افضل الاعمال انتظار الفرج، و افضل العباده انتظار الفرج و افضل جهاد امتی انتظار الفرج بایستی مقدمه ظهور باشیم و در این امر مهم سهیم شویم.

مدیر موسسه منتظران منجی در بیان دلیل نیامدن امام زمان(عج) گفت: تمام مردم باید بخواهند که امام معصوم بر آنها حکومت کند و از سوی دیگر صالحان در دنیا باید به تعدادی باشند که از جان امام زمانشان حفاظت کنند و بر مستکبران غلبه کنند.

انتهای پیام
captcha