گروه‌های نمایش فتنه‌های استکبار را روی صحنه بیاورند
کد خبر: 4114153
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
روح‌الله سلگی:

گروه‌های نمایش فتنه‌های استکبار را روی صحنه بیاورند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: گروه‌های نمایش می‌توانند فتنه‌های استکبار که برای تردید نسل نو ایران اسلامی نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پا کرده را روی صحنه بیاورند.

روح الله سلگی

به گزارش ایکنا از مازندران، روح‌الله سلگی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، ۲۱ دی در آئین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس استان با بیان اینکه این خطه از شمال کشور به دیار علویان شهره عام و خاص است، اظهار کرد: حکومت علویان طبرستان برای اولین حدود ۷۰۰ سال قبل از شکل‌گیری صفویه در این استان تشکیل شده است.

وی از بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور به عنوان اولین گردهمایی هنری جمعی بعد از شیوع همه‌گیری کرونا یاد کرد و افزود: قدردان همت والای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در میزبانی از این رویداد فرهنگی هنری هستیم.

سلگی ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س)،‌بر لزوم تکریم مادران و بانوان، تصریح کرد: زن را در اسلام نماد بزرگ،‌ برجسته و پیام آور واقعه عاشورا می‌دانیم. اگر زینب(س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، با اشاره به رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی،‌ ادامه داد: این شهید والامقام در جبهه مقاومت جلوی دشمنان اسلام ایستاد و ناجی جان دختران و بانوان این سرزمین شده است.

وی اظهار کرد: به فرموده حاج قاسم سلیمانی دختران کم حجاب و بی‌حجاب هم دختران ما هستند باید برای حفظ این دختران کوشید،‌ رهبری نیز فرمودند بانوان دارای حجاب ضعیف نیز فرزندان این انقلاب هستند باید برای حفظ آنها تلاش شود.

سلگی با بیان اینکه شهدا برای حفظ ملت ایران و حفظ این آب و خاک از جان شیرین خود گذشتند،‌ اظهار کرد: رزمندگان در کربلای چهار دست بسته به شهادت رسیدند تا امروز ما در امنیت باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، با بیان اینکه هشتک های دروغین ربات‌های توئیتر نمی‌تواند مبنای آزادی باشد،‌ گفت: باید رشادت‌های رزمندگان اسلام که برای حفظ جان ملت ایران از جان خود گذشتند به درستی تبیین شود.

وی از تئاتر به عنوان بهترین ابزار برای تبیین رشادت‌های این رزمندگان یاد کرد و افزود: گروه‌های نمایش می‌توانند فتنه‌های استکبار که برای تردید نسل نو ایران اسلامی نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پا کرده را روی صحنه بیاورند.

سلگی با بیان اینکه تئاتر ریشه در تعزیه دارد، گفت: تعزیه تجلی هنر نمایشی است باید هنرمندان مظلوم این عرصه که در دوران همه‌گیری کرونا با چالش‌هایی مواجه شدند مورد حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha