توزیع ۱۰ هزار قرص نان توسط مرزبانی آذربایجان غربی در مناطق زلزله‌زده خوی
کد خبر: 4119285
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰

توزیع ۱۰ هزار قرص نان توسط مرزبانی آذربایجان غربی در مناطق زلزله‌زده خوی

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: پخت بيش از 10 هزار قرص نان در هنگ‌های مرزی خوی و پلدشت و اعزام برای توزيع در فرمانداری خوی و اعزام یک تيم بهداری هنگ مرزی خوی شامل بهيار، پزشک، آمبولانس به تعداد یک دستگاه خودرو در مناطق روستايی مرزنشين زلزله‌زده قطور و بلسور از جمله این اقدامات هستند.

توزیع نانعباس مرادی، جانشین مرزبانی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اقدامات مرزبانی در راستای کمک به مردم زلزله‌زده خوی اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع زمين لرزه ۵.۹ ريشتری در خوی، جلسه اضطراری ستاد مديريت بحران در مرزبانی استان تشکيل يافت که با حضور مرزبانان در سطح شهر و مناطق مرزی در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

وی افزود: پخت بيش از 10 هزار قرص نان در هنگ‌های مرزی خوی و پلدشت و اعزام برای توزيع در فرمانداری خوی و اعزام یک تيم بهداری هنگ مرزی خوی شامل بهيار، پزشک، آمبولانس به تعداد یک دستگاه خودرو در مناطق روستايی مرزنشين زلزله‌زده قطور و بلسور از جمله این اقدامات هستند.

جانشین مرزبانی آذربایجان غربی پخت و توزيع بيش از 550 پرس غذای گرم در بين زلزله‌زدگان در دور روز اوليه زلزله، اعزام چهار دستگاه ماشين‌آلات سنگين هنگ مرزی خوی شامل لودر، بيل مکانيکی و کمپرسی، حضور تيم‌های ايست و بازرسی و گشت‌های روزانه مستمر بيش از 10 مورد در منطقه‌های زلزله‌زده مرزی دره‌خان و بلسور را از دیگر خدمات ارائه شده به زلزله‌زدگان هستند.

وی تصریح کرد: نیروهای مرزبانی در بیش از 100 مورد با تیم‌های امدادی هلال احمر همکاری کرده و در تامین امنیت هفت کمک اسکان مردم زلزله‌زده مشارکت کرده و سرکشی مداوم و مستمر روزانه در بيش از 100 مورد با مرزبانان‌ گروهان تکاوری و ستاد هنگ مرزی خوی از مردم مرزنشين زلزله‌زده خوی انجام شده است.

مرادی گفت: مرزبانی استان به خدمت‌رسانی بی‌منت مرزبانان تا پايان بحران مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی ادامه خواهد داد و از هیچ تلاشی در این راستا فروگذار نخواهد کرد.

 

انتهای پیام
captcha