توطئه‌های دشمن تاکنون با تدابیر رهبر انقلاب خنثی شده است
کد خبر: 4121232
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
شهریاری در گفت‌وگو با ایکنا:

توطئه‌های دشمن تاکنون با تدابیر رهبر انقلاب خنثی شده است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با مدیریت و تدابیر به‌موقع مقام معظم رهبری و استقامت مردم تاکنون تمامی فتنه‌ها و توطئه‌ها منجر به شکست شده است. 

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامیحسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: به علت فشارهایی که دشمنان ما داشتند، نتوانسته‌ایم وضعیت معیشتی مردم را سامان دهیم و این دغدغه جدی مسئولین کلان کشور است. با وجود تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته، این موضوع، نگرانی جدی ما نمایندگان نیز است که نتوانستیم وضعیت معیشتی مردم را سامان دهیم و روز به روز در این زمینه پس‌رفت می‌کنیم.

شهریاری با اشاره به تلاش و سرمایه‌گذاری هر روزه دشمنان در این زمینه، گفت: دشمنان که نتوانستند از طریق جنگ برای ما مشکل درست کنند، با روی آوردن به مسائل درونی و با ایجاد مسائل اقتصادی، مردم ما را با مشکل روبرو کردند و در این زمینه موفقیت‌هایی داشتند و فشار اقتصادی برای مردم ایجاد کرده‌اند که خطر جدی به نظر می‌رسد و نیازمند اقدام به‌موقع مسئولین ما است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدابیر رهبر معظم انقلاب در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در مقابل فتنه‌های دشمنان، ابراز کرد: هر کشور دیگری بود، قطعاً به زمین می‌خورد، اما با مدیریت تدابیر به‌موقع مقام معظم رهبری و استقامت مردم تاکنون تمامی فتنه‌ها و توطئه‌ها منجر به شکست شده است. 

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی به‌عنوان یکی از دغدغه‌های جدی مسئولین تأکید کرد: باید راهکارهایی یافت تا بتوان برای فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی به کار برد. امروز می‌توانیم مدعی باشیم مستقل‌ترین کشور دنیا هستیم و دشمنان ما اطمینان دارند از نظر نظامی نمی‌توانند علیه ما کاری انجام دهند، به همین دلیل روی آوردند تا ما را از نظر اقتصادی ضربه بزنند و از درون برایمان مشکل ایجاد کنند.

شهریاری ضمن اشاره به منابع طبیعی فراوان کشور و نیروی انسانی فرهیخته کشور، بیان کرد: شاید به خوبی از آنچه در کشور داریم و در دنیا بی‌نظیر است، استفاده نمی‌کنیم و در این زمینه مدیریت خوبی صورت نگرفته است که نخبگاه راهی خارج از کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای تحقق اهداف مدنظر امام و رهبری باید ایثار و ازخودگذشتگی بیشتری داشته باشیم، اظهار کرد: همان طور که اوایل انقلاب، اداره جنگ با دست خالی و مدیریت جهادی به وسیله عزم و اراده قوی و پایمردی مردم محقق شد، امروز نیز برای تحقق آنچه مقام معظم رهبری از آن با عنوان مدیریت جهادی یاد می‌کنند، نیاز به ایثار و تلاش مضاعف داریم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون نیز از مدیران جهادی دوران جنگ کم نداریم، افزود: متاسفانه بسیاری از نیروهای توانمند کشور که می‌توانند به صورت جهادی مدیریت کنند، در مجموعه دولت حضور ندارند و به همین دلیل مقام معظم رهبری تأکید کردند که باید مدیریت جهادی برای اداره کشور استفاده شود تا بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و کشور را اداره کنیم.

شهریاری با بیان اینکه مجالس شورای اسلامی نیز آن طور که انتظار می رفت، عمل نکردند، ادامه داد: به نظر می‌رسد ساختار اداری سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه باید اصلاح شود که برای آن به همت جمعی مدیران اجرایی، مجلس و قوه قضائیه نیاز داریم تا به آرمان‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری نزدیک شویم.  

این نماینده مجلس با بیان اینکه در چند حوزه باید کارهای بیشتری انجام شود، اظهار کرد: نخست حوزه زنان، به‌ویژه جامعه نخبگانی بانوان است. بخش زیادی از دانشجویان دانشگاه‌ها را دختران ما تشکیل می‌دهند و در بسیاری مناصب که مدیریت به خانم‌ها سپرده شده، بانوان ثابت کرده‌اند که سلامت کاری و احساس مسئولیت بیشتری دارند، کمتر ریسک می‌کنند و  تخلف نمی‌کنند.

برداشت نادرست مسئولین از سخنان رهبری

وی با انتقاد از برخوردهای صوری با سخنان مقام معظم رهبری، بیان کرد: صحبت‌های ایشان حساب و کتاب دارد، اما ما مسئولین گاه بی‌حساب و کتاب از آن‌ها استفاده می‌کنیم که نتیجه آن ایجاد مشکلات در سیستم اجرایی و اقتصادی کشور است. رهبری بر استفاده از ظرفیت‌های جوانان تاکید دارند، اما برداشت اشتباه ما از این موضوع نباید باعث ایجاد مشکل شود. تجربه اجرایی در پست‌های مدیریتی پایین‌تر، لازمه حضور در پست‌های مدیریتی بالاتر است و در واقع حضور جوانان با انگیزه در کنار افراد با تجربه زمینه‌ رشد و توسعه کشور را فراهم آورد.

شهریاری با بیان اینکه در سال گذشته 4500 نفر خروجی از کشور داشته‌ایم، گفت: تعداد قابل توجهی از این افراد متعلق به سطوح مختلف حوزه بهداشت و درمان از جمله اساتید دانشگاه، پزشکان عمومی، پرستاران و ... بودند و هم‌اکنون در کشورهای مقصد همان کاری را انجام می‌دهند که در ایران انجام می‌دادند.

تفکرات سوسیالیستی به معنای عدالت و مساوات نیست

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح پزشک خانواده ادامه داد: یکی از نگرانی‌های جدی ما کمبود پزشک عمومی است، اینکه چه میزان حقوق باید به یک پزشک داده شود تا برای پزشک انگیزه ایجاد شود و طرح پزشک خانواده جا بیفتد.

وی با اشاره به پژوهشی که در استرالیا انجام شده و در نتایج آمده که تربیت پزشک برای این کشور مقرون به صرفه نیست، افزود: این سیاست آنان است که پزشکان آماده به کار را از کشورهای آسیایی پذیرش می‌کنند. البته مسئله خروج نخبگان تنها منحصر به وزارت بهداشت نیست و در دیگر حوزه‌ها نیز وضعیت به همین شکل است.

شهریاری با اشاره به اینکه تربیت نیروی فوق تخصص بین 14 تا 17 سال زمان نیاز دارد، گفت: این ‌گونه نیست که بتوان با افزایش ظرفیت پذیرش در این رشته‌ها به عنوان راه حل، از این موضوع گذر کرد، بلکه لازم است تجزیه و تحلیلی دقیق صورت گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به قوانین مالیاتی و ضریب‌های پلکانی، بیان کرد: نقش تصمیمات غلط دولت و مجلس شورای اسلامی در این اتفاق تأثیرگذار است. اگرچه تأمین زندگانی همه گروه‌های اقتصادی جامعه از جمله کارگران در جامعه الزامی است، اما این نوع تفکرات سوسیالیستی به معنای عدالت و مساوات نیست.

موفقیت‌های جمهوری اسلامی و ضعف‌هایی که نیاز به تصحیح دارد

شهریاری با بیان اینکه توان موشکی از جمله موفقیت‌های حوزه دفاعی ایران پس از انقلاب است که دشمن را از مقابله نظامی با ما ناامید کرده است، افزود: همچنین در حوزه انرژی هسته‌ای، تمام رادیوداروهای مورد نیاز را در داخل تولید می‌کنیم. در زمینه نانو جزء 5 کشور اول دنیا و در زمینه سلول‌های بنیادی جزء 10 کشور اول دنیا هستیم، مرحوم کاظمی آشتیانی کارهای بزرگی با دست خالی در زمینه سلول‌های بنیادی انجام دادند.

وی با اشاره به مشکلات ارزی، بیان کرد: به دلیل کمبود ارز به تولیدات داخلی روی آوردیم و هم‌اکنون از نظر تولیدات داخلی در حوزه پزشکی در وضعیت مناسبی قرار داریم، اگرچه از نظر اقتصادی، تولید برخی موارد مقرون به صرفه نیست، اما هر کشوری با توجه به توان خود در زمینه‌های مختلف باید وارد شود، فعالیت کند و توسعه دهد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به تحریم‌های دشمن علیه ما و همچنین سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ما هم کالاهای آن‌ها را تحریم کنیم»، ادامه داد: در زمینه تولید کالاهای خانگی طی همین چند سال موفقیت‌های بسیاری کسب شد، اگرچه این کار از مونتاژ قطعات خارجی شروع شد، اما همین زمینه تولید را فراهم کرد.

شهریاری با اشاره به مشکلاتی که در زمینه صنعت خودرو وجود دارد، اضافه کرد: ایران و کره جنوبی تقریباً هم زمان کار در صنعت خودروسازی را شروع کردند، با توجه جایگاه کنونی کره جنوبی در این صنعت و مقایسه با صنعت خودروسازی ایران، باید گفت انتظار بسیار بیشتری وجود داشت.

وی ادامه داد: شاید علت اینکه مجلس شورای اسلامی با وارادات خودرو موافقت کرد، ایجاد فضای رقابتی برای خودروسازان داخلی است و به فرموده مقام معظم رهبری، وزارت دفاع در صورت لزوم به این صنعت کمک کند، زیرا در این حوزه توان بسیاری وجود دارد و می‌توان از آن برای رفع مشکلات صنعت خودرو استفاده کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به رتبه 15 کشور در تولید مقاله در دنیا، آن را لازم اما ناکافی دانست و افزود: هدف از انجام هر برنامه، تولید و تصمیمی باید این باشد که در نهایت مشکل جامعه‌مان را حل کنیم.

هنوز تا تحقق مجلس انقلابی مدنظر رهبری فاصله داریم

شهریاری با تاکید بر نقش مهم مجلس در توسعه و پیشرفت انقلاب، بیان کرد: ساختار مجلس دچار مشکلاتی است و آن مجلس انقلابی که رهبر معظم انقلاب از یاد می‌کند، هنوز به معنای واقعی محقق نشده است. به عنوان مثال در حوزه بهداشت، بسیاری از بیمارستان‌هایی که در کشور به نام حاکمیت ساخه‌ایم، منابعش بر دوش دولت‌هاست. در حالیکه می‌شود با یک سیستم مرکز بهداشت و درمانی کارآمد به همراه آمبولانس‌های با قابلیت انتقال خوب، در شهرهای با فاصله کم بیمارستانی نسازیم که نتوانیم به آن متخصص بفرستیم و دائماً باید از بودجه عمومی دولت به آن‌ها پول تزریق کنیم.

وی با بیان اینکه برخی نمایندگان یک سری خواسته‌ها برای حوزه انتخابیه‌شان دارند که چندان با سیاست‌های کلی منطیق نیست، ابراز عقیده کرد: به همین دلیل این مجلس، مجلس ایده‌آل و انقلابی مد نظر مقام معظم رهبری نیست. ایشان در این دو سال دو بار به مجلس تذکر داده‌اند که در انتصابات دخالت نکنند، اما متاسفانه رویه‌های نادرست همچنان ادامه دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: از سویی خود را ولایت‌مدار و تابع قانون اساسی می‌دانیم، اما برخی از تصمیم‌هایی که در مجلس می‌گیریم، خلاف قانون اساسی است و نمایندگان می‌گویند به خاطر مردم به این تصمیم رأی می‌دهیم و سپس در شورای نگهبان رد می‌شود و بدین ترتیب مردم را به شورای نگهبان بدبین می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha