اعتماد به وعده‌های الهی از مؤلفه‌های قرآنی بودن است
کد خبر: 4122014
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

اعتماد به وعده‌های الهی از مؤلفه‌های قرآنی بودن است

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه ملاک قرآنی بودن در این است که در امتدادبخشی قرآن چقدر نقش ایفا می‌کنیم، گفت: اعتماد و ایمان به وعده‌های الهی از مهم‌ترین شاخصه‌های قرآن‌مدار بودن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس شب گذشته، 24 بهمن در مراسم اختتامیه سه رویداد قرآنی پویش «فرزندان قرآنی، مکتب سلیمانی»، مسابقه قرآن کارکنان دستگاه‌های دولتی و مسابقه حفظ و قرائت سوره فجر که در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: نکته مهمی که همه باید به آن توجه داشته باشیم این است که ظرفیت قرآن به عنوان تجلی نور هدایت الهی در عالم بسیار عظیم و بزرگ است.

وی با طرح این سؤال که نقش ما در ترویج و بسط دادن این نورانیت به عنوان شیعیان امام علی(ع) مشخصاً چیست، گفت: اگر ما به انس با قرآن و حفظ و قرائت آیات وحی دعوت می‌شویم، همه مقدمه‌ای است که بتوانیم نقش اجتماعی خود را در تحقق نورانیت قرآن در جامعه ایفا کنیم.

قانع ادامه داد: در همین راستا رهبر معظم انقلاب فرمودند شیعیان امام علی(ع) جوانان و مؤمنان در ساحت و محضر قرآن که قرار می‌گیرند نباید تنها به حفظ، قرائت، صوت، لحن و موارد پیرامونی قرآن اکتفا کنند، آنچه که موضوعیت دارد این است که چقدر در امتدادبخشی معارف قرآن نقش ایفا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با تأکید بر اینکه ملاک قرآنی بودن در این است که در امتدادبخشی قرآن چقدر نقش ایفا می‌کنیم، گفت: رهبر معظم انقلاب در این رابطه فرمودند باید به همه آموزه‌های قرآنی ایمان آوریم. یکی از بزرگترین و اساسی‌ترین آموزه‌های قران مسئله وعده و سنت‌های الهی در قرآن کریم است.

وی، اعتماد و ایمان به وعده‌های الهی را بزرگترین شاخصه قرآن‌مدار بودن دانست و افزود: به هر میزان به وعده‌های الهی که در قرآن فراوان مورد اشاره قرار گرفته است، اعتقاد عملی داریم به همان میزان قرآنی هستیم لذا رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند انس قرآن حقیقی آن است که ایمان به وعده‌های الهی را تقویت کرده و ترس و خوف از مشکلات مادی را در انسان کم می‌کند. اعتماد به نفس می‌دهد و راه‌های تقرب به خدا را برای انسان روشن می‌کند.

قانع با تصریح اینکه اگر این اتفاقات رقم خورد، نشانه آن است که انس با قرآن ما حقیقی بوده است، گفت: اعتماد به وعده‌های الهی از بزرگترین مؤلفه‌های قرآنی بودن ماست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، امام راحل را بزرگمرد قرآنی توصیف کرد که مهم‌ترین و اصلی‌ترین شاخصه شخصیتی ایشان اعتقاد و ایمان راسخ به وعده‌های الهی بود، گفت: این مسئله همان نقطه اصلی است یعنی مرز بین شرک، نفاق و ایمان واقعی و میزان اعتقاد ما به وعده‌های الهی است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در توصیف امام فرمودند که امام همه تلاش خود را می‌کرد و با همه وجود در میدان بود اما امید او به نصرت الهی بود، گفت: اینکه فرمودند با همه وجود در میدان بود، یعنی هر آنچه داشت آورد اما از نقطه اصلی که مسئله ایمان به وعده‌های الهی است.

قانع بیان کرد: سؤال مهم این است که ما برای ترویج قرآن آیا هر آنچه داریم آورده‌ایم. پاسخ این سؤال بسیار مهم است. اگر شما قرآنیان ادعا می‌کنید که می‌خواهیم قرآن را از مهجوریت درآوریم، چقدر امید را در دل مردم افزایش داده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به آیه 6 سوره فتح اظهار کرد: شاخصه اصلی منافقان و مشرکان این است که نسبت به وعده‌های الهی سوءظن دارند. خداوند نمی‌فرماید اعتقاد ندارند یا اینکه وعده‌های الهی را کذب می‌دانند، بلکه اینجا بحث سوءظن را مطرح می‌فرمایند.

وی با بیان اینکه یک درصد سوءظن نسبت به تحقق وعده‌های الهی در مسیر انقلاب و مجاهدت‌های فرهنگی و اجتماعی در دل قرآنیان ایجاد شود باید نسبت به ایمان خود تردید کنیم، گفت: کلید موفقیت و پیشرفت اهداف و انقلاب اسلامی در همین نکته خلاصه می‌شود لذا رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند نقطه اصلی شخصیت امام(ره) ایمان به وعده‌های الهی است.

قانع با تأکید بر اینکه صرف پرداخت به قرائت و حفظ قرآن انس با قرآن حقیقی را در ما ایجاد نمی‌کند، گفت: امیدواریم بتوانیم این روحیه گرانبهای قرآنی را در جامعه بیش از پیش ترویج کنیم.

انتهای پیام
captcha