اعلام برنامه‌های جشن نیمه‌ شعبان در بنیاد مهدویت البرز
کد خبر: 4125084
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

اعلام برنامه‌های جشن نیمه‌ شعبان در بنیاد مهدویت البرز

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) البرز با تشریح برنامه‌های نیمه‌ شعبان در دهه مهدویت گفت: شعار امسال برنامه‌های نیمه‌ شعبان «امید، خانواده منتظر و نسل آینده » است.

مهدی موعود

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا عسگری، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) البرز، 9 اسفندماه در نشست خبری برنامه‌های نیمه‌ شعبان این بنیاد اظهار کرد: موضوع مهدویت دارای ظرفیت والایی است و می‌تواند در جامعه بشری فضای همدلی را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مهدویت از نظر اجتماعی در جامعه امیدآفرینی می‌کند و آینده روشنی را برای مردم تبیین می‌کند، افزود: با توجه به حوادث چند ماه گذشته شعار امسال برنامه‌های نیمه شعبان «امید، خانواده منتظر و نسل آینده» است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) البرز با اشاره به برنامه‌های اجرایی این مرکز در ایام شعبانیه گفت: یک برنامه و جشن متمرکز و باشکوه در نیمه‌ شعبان در محدوده چهارراه هفت تیرو بلوار امامزاده حسن(ع) با عنوان «یوم‌المهدی» برگزار می‌شود.

عسگری با اشاره به برپایی 110 موکب در ایام نیمه‌ شعبان افزود: در این برنامه اداره‌کل آموزش و پرورش البرز به تأمین محتوای برنامه و شهرداری کرج به‌ مناسب‌سازی فضای شهری برای برپایی موکب‌ها می‌پردازد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز با اشاره به برنامه‌های این بنیاد در نیمه‌ شعبان در دو بخش گفت: بخش اول تولید محتوا و تهیه بروشورهای کودک، نوجوان و عموم مردم در قالب مسابقه و تهیه 10 کلیپ کوتاه با حضور کارشناس در فضای مجازی و پخش در سیمای البرز است.

این مسئول توضیح داد: برنامه پرسش و پاسخ‌های مهدوی با حضور دانشجویان به‌صورت پادکست و بارگذاری در کانال‌های مجازی، تهیه 10 متن کوتاه و اثرگذار مهدوی و ارسال به سازمان زیباسازی شهرداری برای استفاده در تابلوهای شهری، تهیه 15 استوری موشن و پادکست در قالب دلگویه‌های مهدوی و زیارت آل‌یاسین از جمله برنامه‌های بنیاد مهدویت البرز است.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان در چند ماهه اخیر برای ایجاد اختلاف و فاصله بین نوجوانان و جوانان و انقلاب اسلامی و مهدویت بیان کرد: در همین راستا ما پویشی را برای دانش‌آموزان راه‌اندازی کردیم تا نوجوانان بتوانند اشعار و دل‌گویه‌های خود را برای ما در قالب سرود ارسال کنند و با تهیه کلیپ‌هایی از این سرودها در سطح شهر و خیابان نظر آنها را درباره امام زمان(عج) و انقلاب اسلامی جویا می‌شویم.

این مسئول با اشاره به طرح کشوری پاتوق امام زمانی گفت: حدود 60 مربی ما در مدارس البرز با تشکیل حلقه‌های مهدوی به سؤالات و شبهات نوجوانان پاسخ می‌دهند و به معرفی الگوی نوجوان و جوان مهدوی در مدارس می‌پردازند. همچنین برگزاری مسابقه مهدوی رمز یاری با محوریت ویژگی‌ها و دستاوردهای حکومت مهدوی و اهدای 25 جایزه دو میلیون ریالی به برندگان و مسابقه بزرگ یاد یار به همراه پویش بچه محل و تزئینات محلات در نیمه شعبان از جمله برنامه‌های این بنیاد در دهه نیمه‌ شعبان است.

عسگری با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌هایی در دهه مهدویت بیان کرد: 9 نفر از اساتید طراز مهدویت حوزه علمیه قم از ساعت 20 به مدت 45 دقیقه براساس نام‌گذاری هر روز از دهه مهدویت به نام‌های دعا، امیدآفرینی و آینده‌سازی، خانواده، تعلیم و تربیت مهدوی، دشمن‌شناسی و تقابل با فتنه‌های آخرالزمان، زن منتظر و تمدن‌ساز، انتظار، ایثار و مقاومت، معرفت محبت و یاری امام عصر(عج)، جوان منتظر نسل آینده‌ساز، انتظار، احسان و مواسات، منتظران و حفظ محیط زیست، مهدویت، عدالت و امنیت و روز جهانی مستضعفین در فضای روم و به شکل وبیناری مباحثی را مطرح و به سؤالات پاسخ می‌دهند و هر شب به 12 نفر از برندگان سؤالات هدایایی اعطا می‌شود.

وی با اشاره به اعزام مبلغ به مراکز و مساجد گفت: حدود 100 مربی کارشناس در دهه مهدویت به مراکز مختلف اعم از مساجد، مدارس و صدا وسیما اعزام می‌شوند. همچنین در مهدیه امام حسن(ع) فردیس و مصلی کرج مراسم احیای شب نیمه شعبان برگزار می‌شود و مبلغان خود را به این مراسم‌ اعزام می‌کنیم. به بقعه‌های متبرکه استان، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و استانداری نیز مبلغان ما اعزام می‌شوند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز به برگزاری دوره‌های مهدوی ویژه کارکنان دولت نیز اشاره کرد و افزود: دوره آموزشی پلیس منتظر ویژه کارکنان نیروی انتظامی به‌عنوان دوره ضمن خدمت در حال اجراست و کلیه کارکنان دولت نیز می‌توانند با مراجعه به پرتال مهدویت و بخش مدرسه مجازی مهدویت کلیپ‌های آموزشی و معرفتی مهدویت را دیده و در آزمون شرکت و گواهینامه خود را از همان بخش دریافت کنند.

عسگری با معرفی سایر برنامه‌های دهه نیمه شعبان ادامه داد: اعزام کارشناس برای برپایی مراسم پرده‌خوانی قدرت اسلام با محوریت گفتمان انقلاب اسلامی و مهدویت که از دوران انبیا آغاز شده و با گذر از غدیر و عاشورا و عصر معاصر و انقلاب اسلامی و علائم ظهور به بیان آیات و روایات مهدوی می‌پردازد در مدارس و مساجد اجرا می‌شود.

وی برپایی نشست با نخبگان استانی و کشوری را از دیگر برنامه‌های دهه مهدویت خواند و بیان کرد: این نشست با همکاری بنیاد نخبگان به شکل حضوری و وبیناری در دهه مهدویت برگزار می‌شود.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) البرز برگزاری 10 جشن در 10 بوستان این استان به همراه برنامه‌های شاد و معرفتی را از دیگر برنامه‌های این مرکز در ایام نیمه شعبان معرفی کرد و گفت: در این مراسم بروشورهای مهدوی و بسته‌های فرهنگی بین شرکت‌کنندگان توزیع می‌شود و سخنران و مبلغ و عمو روحانی برای برنامه‌های کودکان اعزام می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: همان‌طور که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب صادر کردند با نگاه به روایات و آیات مهدوی حرکت به سمت حکومت مهدوی برنامه‌ریزی شده و از اصحاب رسانه می‌خواهیم این مهم را به‌عنوان مطالبه عمومی از مدیران دولتی برای توجه بیشتر به مباحث مهدوی در طول سال در نظر بگیرند و فقط برنامه‌های ادارات مختص به ایام نیمه شعبان نشود و رسانه‌ها نیز ستونی را در سایت‌های خبری خود اختصاص به موضوع مهدویت دهند و ما نیز در تأمین محتوا به این رسانه‌ها کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha