دانشکده علوم قرآنی کردستان به پارک علم و فناوری واگذار شد
کد خبر: 4126075
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

دانشکده علوم قرآنی کردستان به پارک علم و فناوری واگذار شد

استاندار کردستان از واگذاری ساختمان دانشکده علوم قرآنی کردستان با توجه به نیاز استان در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان به پارک علم و فناوری خبر داد.

اسماعیل زارعی‌کوشا،‌ استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا،‌ استاندار کردستان، دیروز، ۱۳ اسفند در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، گفت: دانشکده علوم قرآنی از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان احداث شده است که با توجه به نیاز استان در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان به پارک علم و فناوری واگذار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه کردستان در رشته علوم قرآنی تا مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دارد و در استان کرمانشاه نیز دانشکده علوم قرآنی وجود دارد لذا براین اساس تصمیم به واگذاری این دانشگاه گرفته شده است.

استاندار کردستان در ادامه طرح قشلاق گریزه را فرصتی برای توسعه گردشگری دانست و بیان کرد: این مکان باید ساماندهی شود و برای تبدیل شدن به یک فرصت گردشگری، نیاز به برنامه‌ریزی فرا شهری و یک طرح مطالعاتی زمان دار دارد.

وی با تأکید بر اینکه تعرض‌ها به حریم کمربندی بهشت محمدی نباید به دلیل مشکلات حقوقی بین دستگاه‌های اجرایی به عقب بیافتد افزود: مشکلات کمربندی سنندج باید هر چه سریعتر مورد بررسی قرار گرفته و تعیین تکلیف شود.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه ورودی‌های شهر سنندج باید برای ایام نوروز آماده شود، تأکید کرد: مطالعات و اجرای این پروژه‌ها در استان باید در کمترین زمان ممکن به انجام برسد، چراکه در کردستان فرصتی برای از دست دادن زمان نداریم.

وی اظهار کرد: تصمیم‌گیری برای ساماندهی صنوف مزاحم در شهرک صنعتی سنندج، باید به نفع شهرک صنعتی باشد چراکه توسعه این شهرک در اولویت قرار دارد.

استاندار کردستان ادامه داد: شهرک بزرگ صنعتی استان با ۷۱۳ هکتار در دیواندره مصوب شده است و تاکنون پیشنهادهای خوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی در این شهرک صنعتی دریافت شده است که باید با برنامه‌ریزی درست مدیریت شود.

طرح مطالعاتی ورودی سنندج تهیه و مطالعه شود

ارسلان ازهاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در ادامه این جلسه در ارتباط با ساماندهی رودخانه قشلاق گفت: طرح این پروژه مربوط به سال ۸۰ بوده که با هدف مشخص شدن حریم رودخانه قشلاق و شناسایی ظرفیت‌های گردشگری آن اجرا شده است.

وی با تأکید بر اینکه طرح مطالعاتی جامع گردشگری رودخانه قشلاق باید تهیه و تدوین شود، افزود: در شرایط کنونی که آب سنندج از سد آزاد تأمین می‌شود، می‌توان از این ظرفیت به عنوان یک فرصت گردشگری استفاده کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در ادامه با انتقاد از وضعیت ورودی شهر سنندج اظهار کرد: مغازه‌هایی که در این ورودی وجود دارد، زیبنده نبوده و در شأن استان نیست؛ متأسفانه این مشکل سال‌هاست که در سنندج بلاتکلیف ماده و چهره شهر را زشت کرده است، ساماندهی این مسئله باید در دستور کار قرار گرفته و طرح مطالعاتی ورودی سنندج تهیه و مطالعه شود.

ازهاری با اشاره به اینکه رفع این مشکل نیازمند تدوین طرح مطالعاتی با زمان اجرای مشخص است، یادآور شد: امسال در کردستان هیچ پروژه جدیدی نداشته‌ایم و اولویت بر اتمام پروژه‌های نیمه کاره بوده است.

انتهای پیام
captcha